11 juli 2012

Söndagsklänningarna

Det här är mina garderobsfavoriter just nu. Några gamla, de flesta nya - och alla jättefina! Klänningar i stora storlekar gör sig verkligen inte rättvisa på spinkiga galgar så ni får lita på mig när jag säger att de är fullkomligt fabulous när de sitter på en tjock kropp.

De flesta kommer från Lindex tjockisavdelning. Jag letade runt i alla möjliga butiker men blev mest besviken. Både Åhléns och H&M, som jag hade ganska höga förväntingar på, hade i princip ingenting jag tyckte var snyggt. Alls. Lindex hade massor. Ellos hade också en del fint och därifrån kommer lite under- och träningskläder snart. Och en väska. Men nu till klänningarna!

Den här köpte jag förra sommaren till ett bröllop, och trots att jag
gått upp 10-15  kilo sedan dess så passar den fortfarande.

Den har så fint blommönster tycker jag!

Den här köpte jag också förra året, och den är egentligen alldeles för kort.
Särskilt om man inte strukit den och den är alldeles skrynlig, som nu.
Jag tror att den blir hur fin som helst med en underklänning till.
En underklänning som är på väg hem till mig as we speak.

Den här klänningen har jag visat tidigare. Den är fortfarande en favorit.

Svalor och andra fåglar är fina på kläder.

Nu kommer äntligen en helt ny klänning! Den här har jag faktiskt inte än premiärburit ännu. 

Lite extra piffigt med paljetter runt halsen.

Oooh, det här är en storfavorit. Den sitter jättefint på och man känner sig
som en hemmafru på femtiotalspicknick.

Rynkdetaljer på oket.

Blommig klänning i samma modell som svalklänningen.

Den här är också en favoritfavorit. Tunt och skönt tyg som faller snyggt ...

... och väldigt sött mönster.

Den här klänningen sitter så jäkla snyggt! Omlottmodell med "fejk-linne! under.
Den här fick jag faktiskt som en överraskning av min man när jag låg på
sjukhuset. Det blev min "åka hem"-klänning.

I den här känner jag mig som Bettie i Mad Men. När hon blev tjock alltså.

En blå solklänning. Jag är inte jättekär i mönstret egentligen
men den var så fin på att jag var tvungen att köpa den ändå.

Det är någonting med skärningen som gör den fin.

Jag avslutar med ett par skor! De här beställde min man hem åt mig på nätet. Innan operationen fick jag inte ens i foten, men nu efteråt sitter de som gjutna. Ser ni att mina fötter och anklar ser nästan normala ut nu? Bara lite svullna. Skorna är så himla sköna och man kan gå i dem i flera timmar utan strumpor utan att få ett endaste litet skavsår. Bobs by Sketchers. Och ja, jag vet att mina fötter är randiga. Så går det när man sitter i solen med tofflor.

9 kommentarer:

Celine sa...

Jättefina klänningar du har/har skaffat/fått.

Jenky sa...

Lindex är en sån underskattad butik! Jag köper faktiskt periodvis rätt mycket kläder, och alla mina underkläder, därifrån. Den där rödorange klänningen med bärmönster på tänkte jag också köpa men just då var det så många klänningar jag ville ha i provrummet att jag blev tvungen att sålla och köpte en trygg (tråkig) svart istället. Det är kul att det finns så mycket klänningar i sortimenten nu. Jag använder nästan bara klänning eller kjol nuförtiden och känner mig bara instängd och svettig i byxor. Det drygaArniga med det är väl att det är så svårt att veta vad man ska ha till. Det är inte alltid jättesnyggt med kofta ovanpå och det är inte heller alltid tillräckligt varmt för att gå utan någonting över, om den är ärmlös tex. Plus hela den där ärmlösgrejen, ja, du vet, orka gå där igen...

Caroline sa...

Hej vännen!
Skriver med Ebbe på armen... han vill inte ligga/sitta själv idag...(så det blir lite kort...)
ÅHHH vilka tjusiga klänningar! Jag älskar dem allihop! Din smak faller verkligen mig i tycke också nämligen! Bra val med andra ord!
Och alldeles riktigt med nya kläder, klart du ska ha det, omstart är det ju!
Själv känns det lite samma sak sedan graviditet... Fast jag är ju inte som jag var innan, på 10 kg så det får bli lite sparsamt med nyköp, för jag hoppas dessa köp blir för stora ngn gång :-p
Hur mår du nu annars? Känns d som att d går åt rätt håll??
KRAM till dig!

Thepas sa...

Ja, Lindex är verkligen ingen tantaffär längre. Det finns massor av fint, och särskilt för dig Jenny som inte behöver handla på tjockisavdelningen. Jag vill nog nästan aldrig mer ha jeans och tisha - som jag levde i förut. Enda grejen är att det är svårt att veta vad man ska ha under. Strumpbyxor som hasar ned, leggings som blir varma på sommaren eller ingenting alls - och få skavsår på låren.

Caroline: Annars mår jag lite sådär. Jag är jättetrött och sömnig och måste sova jättemånga timmar per dygn. Vissa dagar är bättre än andra, då kan jag gå ut och göra lite ärenden osv. Andra dagar är sämre, som idag då jag sov till fem på eftermiddagen!

Puffigt sa...

Oooooh den mörkblå med prickar har jag missat heeelt! Provade en i samma modell i våras, med stora röda och gula blommor på ljust botten och den är SÅ smickrande och nu undrar jag varför jag inte köpte den då?
superhärligt med nytt!

Puffigt sa...

Apropå att ha på underkroppen till klänning - cykelbyxor som är kortare än klänningen säger jag. ;)

Thepas sa...

Jag har faktiskt letat efter cykelbyxor men inte hittat några! Tips?

Puffigt sa...

sen på bollen.... klipp av leggings?:)

Puffigt sa...

http://www.ullapopken.se/sv/modell/cykelbyxa/567565/ Hittade! :D