24 april 2012

Det är fortfarande rätt bra!

Ja, alltså, bra är ju ett relativt begrepp - men jämfört med hur jag mått det senaste halvåret måste jag säga att det känns rätt bra.

Igår tog jag en liten promenad. En promenad som inte togs för att jag var tvungen att ta mig från A till B, utan för att jag ville ha lite motion. Förr i tiden innebar motion minst en halvtimmes hård ansträngning, svett och andfåddhet. En mycket rask promenad till exempel. Nu blir jag helt slut av bara vanlig långsam promenadtakt, så "motion" innebär idag att röra på mig över huvud taget.

Jag ville göra promenaden till någonting roligt så jag kombinerade den med ett besök på Holmens marknad. Det är en ganska lång promenad, en halvmil kanske, så jag bestämde mig för att gå så långt jag orkade och ta bussen resten av vägen. 1,7 kilometer kom jag innan jag klev på bussen. 22 minuter tog det och det innebär en fart på runt 4,5 km/h. Inte så imponerande i vanliga fall, men det är ok i rådande situation. Jag är ju faktiskt sjuk och väldigt överviktig.

Holmens marknad var trevlig som vanligt, men lite urplockad. Jag såg en stol jag gärna ville ha, men de såldes bara i par och jag behöver bara en till min pysselhörna. Jag kom i alla fall hem med en liten påse knappar och en sax.

Det händer mycket roligt de närmaste dagarna. Idag kommer städarna hit och gör det skinande rent och underbart. Jag ska sy i knappar i de små bebiskläderna som ska till Lettland, fotografera dem och packa dem för leverans. Imorgon ska jag och maken äta god middag på tapasrestaurangen Pinchos. Superpepp på det! På torsdag kväll kommer bästa Sushila hit för att äta middag och prata Game of Thrones. På fredag är det date night igen då jag och maken ska gå på premiären av The Avengers. PEPP! Efter det stänger jag in mig fredag-söndag för att spela betaversionen av Guil Wars 2. Och på måndag åker vi hem till svärisarna och jag får äntligen träffa min lilla son igen.

Rätt mycket bra grejer va?

1 kommentar:

Jennie sa...

Mycket bra grejer verkar hända för dig nu!!!Game of Thrones? Serien? Den är superbra, älskar den:)Hur blev återseendet med Theo efter två veckor? Kram på dig