28 februari 2012

Snörvel och host

Theodore är förkyld och eftersom mannen har diverse utbildningar på jobbet den här veckan är det jag som får pyssla om sjuklingen. För några veckor sedan hade det varit helt omöjligt men nu när jag är en aning piggare om dagarna är det ok. Lite för jobbigt egentligen, men inte omöjligt. Det blir inga större utflykter och inga busiga lekar.

Igår tog vi en liten tur in till stan för att fylla på klädlådorna lite. Och så behövde jag stoppning till ett litet spöke som jag håller på att sticka.

Herr snor sportade den här mössan som jag stickade åt honom förra året.
Jag älskar den och tycker att den är jättefin men den börjar redan bli lite för liten.
Vi började med att äta hamburgarlunch. Theodore skötte sig exemplariskt och var världens gulligaste.
Sedan var det dags för Theodore att välja ut lite nya kläder. Här är vad han valde (produktbilder från lindex.se):





Och så fick han en blårandig sån där one-piece-mysdress, men den hittade jag ingen bild på. Sedan gick vi till Panduro och köpte lite pyssel. Stoppning, pärlor och ansiktsfärg.

När vi kom hem pysslade vi ihop var sitt armband. Theo ville att det skulle stå "Theodorski" på hans och på mitt skulle det stå "Theodore".



Theodore som världens sötaste lejon.
Idag är vi fortfarande hemma och torkar snor, men det blir nog ingen stadsutflykt för mig. Jag är trött och seg idag och måste ändå hålla mig hemma för att släppa in städarna som kommer under dagen. Jag är i och för sig rätt sugen på att ta en sväng till Holmens marknad och djupdyka i deras knapplåda.

Och på tal om one-piece, jag fick nyss en förfrågan om jag ville länka till en hemsida i ämnet. Det är ett skolprojekt så det kan jag tänka mig att ställa upp på. Så vill ni lära er allt om plagget, om tvättråd, storlekar och var ni får tag i det - kolla in sparkdrakt.se

Inga kommentarer: