10 december 2011

När nöden är som störst visar det sig vilka som verkligen betyder något

Det suger donkey dick att vara sjuk. Även minsta förkylning eller huvudvärk kan vara nog så jobbig, det vet vi alla. Och när man åker på någonting lite allvarligare kan det mesta bli upp och ned. Då är det skönt att livet slänger in några ljusglimtar här och där. Som fina människor som dyker upp omkring en och bjuder på hjälp och uppmuntran. Eller som att hela min familj kommer att samlas här hemma hos oss i jul. Mamma, pappa och Jeanette, brorsan och hans två barn. Det kommer att bli en så himla mysig julafton! Och så på annandagen kommer svärföräldrarna och Edward.

Jag är otroligt tacksam för alla fina ord och all omtanke jag fått här, på Facebook och i telefonen. Tack alla fina vänner - ni är fantastiska!

Jag vill gärna passa på att tacka min svärfar extra mycket. Han tog tåget hit igår och stannar hela helgen bara för att hjälpa mig att ta hand om Theodore när mannen jobbar två tolvtimmarspass. Annars hade jag nog gått under. Hittills har han diskat och städat och packat katter, läst sagor och slängt sopor och handlat i ruskvädret. Ovärderlig hjälp. Ikväll bjuder vi ut honom på brasiliansk restaurang.

Massor massor av katter som ska skickas ned till Lund.

3 kommentarer:

Jenky sa...

Vilken snäll svärfar! Och så mysigt med släkten över på julafton. :)

Linda sa...

Vad skönt att du får hjälp gumman! Och så härligt med släkten hos er i jul så ni slipper åka. Ska bli skoj att läsa om hur er lilla man uppför sig på julafton. Han vet ju egentligen inte riktigt vilket härligt kalas med paket han har framför sig! Åh!

Caroline sa...

Hej vännen!
Underbart!
Tack för idag, hoppas du inte tog ut dig allt för mkt o att katterna kommer iväg på tisdag, kram!!