14 december 2011

Lite fågel men mest fisk just nu

Livet går lite upp och ned just nu.

Lite bra grejer är till exempel att vårt hem är så jäkla rent och städat att det är en fröjd att gå hemma och bara njuta. Eller att min lillkille var hos frisören idag och blev så himla fin. Eller att jag fått tid för magnetröntgen snabbare än jag trodde. Eller att min amaryllis nästan är helt utslagen. Båda blommorna. Eller att jag stickat en hel drös sockor på sista tiden. Fem par! Eller att det snart är jul. Eller att det är farligt gott med rödbetssallad på vörtbröd utan russin.

Och så vidare.

Men sen finns det lite dåliga grejer också. Till exempel att jag mår så himla dåligt just nu. Att jag blir andfådd och utmattad i musklerna av att gå från undervåningen till övervåningen. Eller att jag är tankspridd och glömmer saker till höger och vänster. Eller att jag får sjukt ont i ryggen av att diska en liten disk. Eller att jag rasar upp i vikt och är helt uppsvälld i hela kroppen. Att jag känner mig som en ballong. Som om någon blåst upp mig med en cykelpump. Eller att jag har ont i nästan varenda muskel i hela kroppen när jag vaknar, och alltså sover jättedåligt. Eller att jag har jättemycket onda och inflammerade utslag i ansiktet och på bröstet. Som aldrig vill läka. Eller att jag är konstant orolig och rastlös. Eller att jag har ont i huden som sticks och stramar. Överallt, men mest på sidorna och magen. Eller att jag har tappat all karaktär och äter helt fel hela tiden. Eller att jag har ångest varje dag. Eller att jag fortfarande tappar sjukt mycket hår. Eller att jag inte längre vill gå ut eller träffa människor. Att jag satt livet i pausläge tills någonting förändras. Att jag vill kravla in under en sten och stanna där tills det börjat vända.

Nej. Det är fan inte kul att ha Cushings. Ibland är det faktiskt rent jävla värdelöst.

MVH
Gnällkärringen

3 kommentarer:

Jenky sa...

Fy vad jobbigt det låter. :( Kommer du få kontakt med någon kurator eller liknande tror du? Det måste ju vara mycket som är nytt och känns skrämmande när man blir sjuk. Även om du har vänner och familj att prata med så kan det kanske vara skönt att prata med någon utomstående som är professionellt insatt i det du går igenom nu? Kom ihåg att du får höra av dig prick när du vill om det känns jobbigt. Jag finns här! Kram

Sofi sa...

vet inte vad jag ska skriva... ville bara skicka en kram å litte omtanke

Thepas sa...

Tack för alla fina ord! De gör faktiskt att det känns lite lite bättre.