18 november 2011

Lite av en skitdag

Den har inte varit helt värdelös, dagen. Jag har gjort roliga och mysiga saker men jag har inte orkat med. Kroppen har inte orkat med.

Natten var strulig med en snurrande pojke i sängen och jag sov dåligt eftersom jag väntade på att mannen skulle komma hem från sina festligheter. Vilket han gjorde en halvtimme innan min klocka ringde. 05.00.

Sedan lämnade jag Theodore på dagis innan jag mötte upp kollegorna för en heldag fylld av inspiration och research. Jag samlade på mig många nya insikter under dagen men jag var så otroligt trött och sliten i kroppen. Varenda steg och rörelse tog emot och fram emot eftermiddagen var jag tvungen att ge upp och erkänna mig besegrad.

Jag orkade verkligen inte gå mer så jag sa adjö och åkte hem för att hämta Theodore på dagis. Det var lite tidigare än vanligt eftersom jag inte behövde resa den där timmen från Kungälv, så vi gick till Svenheimers konditori och fikade.

När vi kom hem lekte vi med bilar en stund. Jag var jag så trött att jag bara ville grina så det var skönt att det fanns rester kvar från gårdagens middag så att jag slapp laga mat.

Resten av kvällen myste vi i soffan framför Toy Story 2 innan mannen och storebror kom hem. Då blev det fart på bröderna och de lekte vilt och våldsamt ända till klockan nio.

Nu sover de båda småpojkarna i sina sängar och jag ligger i min och skriver. Kroppen är så trött att jag inte ens orkar sitta i soffan. Som tur är har jag en varm och mysig man bakom ryggen. Med duktiga klifingrar.

Jag har fortfarande inte hört någonting från läkarna på Östra sjukhuset. Det är så frustrerande att bara vänta och vänta. De sa att jag kunde höra av mig om jag inte fått något besked denna vecka så jag ringer nog på måndag och hör efter.

Det känns lite extra jobbigt att ha cushings just nu. Kroppen är trött, huden känns tunn och bräcklig, de enorma bristningarna sticker och stramar, massor av nya finnar har blossat upp i ansiktet och på bröstet, jag tappar hår i drivor och så fortsätter jag att gå upp i vikt på överkroppen och i ansiktet. Det känns rätt värdelöst med andra ord. Jag vill påbörja någon slags behandling nu med en gång innan kroppen förfaller helt och hållet.

Nu är det slutklagat för idag. Kanske känns det lite bättre om jag bara spelar lite ordfejd och somnar.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej vännen!
Stackars dig :-( att vara så slut på energi är hemskt! Jag förstår att dagen var tuff!!!
Jag har ju haft en sjukling hemma hela veckan och missad rehab o återhämtningstid. Det sätter sina spår. Jag förstår vad du menar ed att inte orka ta ett steg. Jag sitter i soffan o är törstig men orkar inte gå o hämta ett glas vatten osv osv. Och ligger i sängen o blundar/halvsover på dagen o Stella sitter jämte o gnäller beklagande "Gå ner mamma, inte sova". Stackars barn, har så tråkigt när jag är utmattad... Men men, tur att hon har en syster som kommer hem om em och leker med henne ;-)
stor kram, vila upp dig nu i helgen, ta hand om dig, och självklart ska du ringa östra på måndag, man måste kämpa inom vården, alltid!!!

Jenky sa...

Håller med ovanstående om att ringa direkt på måndag. Hur går det med att jobba 75 %? Går du hem tidigare som du ska? Du måste vila när du får möjlighet, Tepi! Kram