19 oktober 2011

Stickningsflit

Jag har stickat ganska flitigt på sista tiden, men det är mycket som inte kan visas för att det ska ges bort. Men här är ändå några saker som inte är så hemliga ...

Jättelånga flätstickade sockor som ska sticka upp ovanför stövelkanten.  Stickade i Rauma Finullgarn.
Beställningsstickning som är redo att skickas iväg.

Svart ganska misslyckat skärp som jag inte testkört ännu. Stickat i Drops Nepal från Garnstudio.

Pannband med stor rosett, som jag tänkte premiärbära imorgon bitti om det är kallt.
Stickat i Drops Nepal från Garnstudio.

Armvärmare till de kalla morgnarna på cykeln. Ska testköras imorgon om det inte spöregnar.
Stickade i Drops Nepal från Garnstudio.

5 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Impad!

Jennie sa...

Men oj, där är ju mina fina sockor:):) De kommer i perfekt tid för nu har skåne blivit rått och kallt vissa dagar! Jag gillade det där pannbandet jättemycket:)
Kram Jennie

elin sa...

Skulle man kunna beställa ett par armvärmare?

Thepas sa...

Elin: Givetvis! Maila mig vilken färg du önskar. (therese.sharp(a)gmail.com). Priset är 150 kronor plus frakt.

Välj färg här:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visgarn.php?garn=Lima
eller här:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visgarn.php?garn=Nepal

Jennie: Jag ska skicka sockarna nästa vecka, för jag är bortrest hela fredag-lördag-söndag. Men de kommer! Och jag gillar också pannbandet, det känns som att de är på väg tillbaka!

Caroline sa...

Hej där!
Du är verkligen helt fantastisk!!! Sådana goa varmare till händerna skulle man ha såhär kalla ruggiga höstdagar :-)
Du måste lära mig sticka helt enkelt!!! Jag kan ju inte bara virka i resten av mitt liv ;-)
kram