20 augusti 2011

Hur räddar man en "sån där" dag?

Blä. Idag har hittills varit en "sån där" dag. En sån där dag när man vaknar och är zombietrött men ändå inte kan sova vidare. En sån där dag då inget smink i världen kan dölja de trötta ögonen. Då fötterna av någon konstig anledning är svullna som om du vore höggravid. Då du inte har några roliga planer och ingen riktning. Och ingen vagn och kan således inte göra några längre utflykter.

Då håret blir ganska fult. Då de nya strumpbyxorna går sönder när du tar på dem. Då alla kläder sitter som på en barbapapa. Då du försöker pigga upp dig med en klarröd mjuk och skön långtröja men bara ser ut som en rultig tomtemor. Då du glömmer att ta tid på det kokta ägget. Då du vet att du kommer att spilla blåbär från skeden. Ni vet.

Hur räddar man en sån dag?


Dukar upp och äter en god frukost?

Eller bara gömmer sig för världen?

Ja, jag vet att om jag till exempel diskade disken och städade vardagsrummet så skulle jag må mycket bättre. Men orka! Istället sitter jag och Theo i soffan och kollar på Nicke Nyfiken. Jag lovar honom att vi ska gå till affären och köpa lördagsgodis sen. Det är en sån dag idag.

Inga kommentarer: