18 augusti 2011

The Hour - kan det vara något?

Bild lånad från SVT.se
Jag såg nyss att SVT har börjat sända den brittiska teveserien The Hour. Jag missade första avsnittet och kan inte se kvällens eftersom det går så hutlöst sent, men är det någon som sett den och tycker att den är värd ett försök? Det går ju att se den på SVT Play. Så här skriver de på SVT.se:

"Brittiska dramaserien The Hour handlar om tv-journalistisk i mitten av 1950-talet, när tv fortfarande var nytt och det inte fanns några satta "regler". Tittarna får följa med in bakom nyhetsdesken på en tv-kanal där konkurrensen är stenhård och svartsjukan regerar."

Varför sänder de för övrigt potentiellt bra serier med start 23.55? Fattar de inte att min klocka är ställd på 04.45 den här veckan?

5 kommentarer:

Joa sa...

Har sett de två första avsnitten och den verkar lovande! Men det måste vara en repris kl 23.55 för ordinarie sändningstiden är kl 21.

Thepas sa...

Jamen det stämmer ju bra. Jag kollade bara på "kommande avsnitt" och det sänds 23.55 ikväll, men avsnitt 3 sänds på onsdag klockan 21. Så sant så. Då kanske jag hinner kolla på de två första avsnitten i helgen och sen ladda upp inför avsnitt tre på onsdag. Vid en helt skälig tid.

Tack för det skarpa ögat!

Jenky sa...

Argh, ladda ner det istället så du slipper sitta och vänta. :D

Thepas sa...

Men Jenny, det är ju OLAGLIGT!

Boel sa...

Hej hej,
The hour är klart sevärd tycker jag, lite samma känsla som i mad men i vissa avseenden (fast ändå helt olikt). Apropå TV-tider som inte passar så är mitt tips att koppla en dator till TVn och sen kolla på SVT play - här hemma ser vi i princip bara på play och aldrig "live"-TV längre (tja, förutom typ OS och liknande sportevenemang då...). Ser ingen poäng med att vara tvungen att passa vissa tider, inte kunna pausa eller se om precis som man vill, när play funkar så bra som det gör =)