04 maj 2011

Mellanrum

Jag sitter i ett svalt vardagsrum och lyssnar på regnet och The National. Runt omkring mig är det stökigt och bredvid mig ligger en hemlig prototypvirkning och en halvfärdig Hjärtekatt. Gårdagens sista dag på gamla jobbet var fin. Jag avtackades med världens godaste lunch på Texas Long Horn och massvis av toppenfina presenter. Det var sorgligt men vi ska alla ses snart igen här på innergården i Gamlestaden för en grillkväll. Då känns det liksom inte så definitivt. Som det egentligen är.

För jag har slutat nu. Och på måndag börjar ett nytt och spännande kapitel i mitt karriärsliv. Jag är verkligen superpeppad och känner mig helt redo.

Men det är på måndag. Till dess har jag ett par dagars mellanrum. Andrum kan man säga. En chans att låta det gamla ebba ut och det nya träda fram. Men känner jag mig själv rätt blir det inte mycket tid till reflektion eller djupare filosofiska tankar. Det blir snarare fixa, städa, ordna, greja. Så blir det alltid. Jag har inte tålamod eller ro till att sitta still och fundera längre. Morgonen och förmiddagen har gått åt till att lämna Theo på dagis och administrera Hjärtekatten-projektet. Svara på mail och blogga mest. 

Inte för att jag klagar, såklart, det här är ett av de mest belönande arbetena jag någonsin gjort. Inte trodde jag för en sekund att responsen skulle bli så stor eller positiv som den blev. Att så otroligt många skulle engagera sig så otroligt mycket. Det gör mig varm i hjärtat.

30 Hjärtekatter har kommit in
Väldigt många fler är på väg.
Över 40 beställningar har kommit in från icke-virkare
67 personer följer oss på Twitter
920 personer gillar vår Facebook-sida
107 personer följer vår blogg
10 907 besök på hemsidan sedan 19 april

Det är helt otroligt och jag är så tacksam för varenda en som virkat, beställt, pushat, sponsrat eller bidragit på annat vis. Människor är ändå rätt fantastiska!

Nu ska jag äta lite lunch. Sedan hade jag tänkt ta hand om den här röran:


... och röran i alla andra rum. När posten kommit ska jag bege mig ut och hämta lite katter på Konsum. Ikväll blir det möte med den andra halvan av Hjärtekatten.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej vännen!
Ja visst är människor fantastiska! I alla fall de vi har och göra med ;-)
Och du är fantastisk, som dragit igång detta. Jag var på Stikk och handlade igår, köpte rött garn till hjärtat hade missat det och ville ha samma garn... såg då det fina som satt på anslagstavlan, en klar katt och en liten beskrivning om vad Hjärtekatten var! Och de var så söta där, pratade så varmt om projektet.
Skönt med några dagars ledighet, det behöver man. Själva hade jag 10 veckor när jag slutade mitt förra jobb, valde att gå oavlönad en sommar för att få pusta ut!
Stor kram!!