17 april 2011

Krasslig ändå?

Theodores feber och hängighet från i fredags försvann ju som genom ett trollslag över natten till lördag och hela helgen har han varit sitt vanliga pigga och spralliga jag. Vi har lekt många timmar i det fina vädret och han har cyklat massor.

Och så vaknade han nyss jätteledsen och ville absolut inte ligga ned. Han var supertrött och ville bara sova men vägrade ligga ned. Han somnade både sittande och stående.

Låter inte det som typiskt öronont? Så brukar i alla fall Theodore göra när han har ont i öronen. Han har dock ingen feber och är inte förkyld, måste man det för att ha öroninflammation?

Nu sover han sittande i min säng uppallrad av alla mina kuddar, efter en panodil-supp. Förhoppningsvis sover han gott och vaknar pigg och frisk. Annars får jag nog gå och få hans öron undersökta imorgon.

4 kommentarer:

Malin sa...

Låter ju precis som öronen. Wilma har haft öroninflamation ett par gånger utan feber så det är inte omöjligt. Hoppas han kryar på sig och att ni alla får sova gott i natt!

Annagreta sa...

Jag har också haft det, så visst går det att ha öroninflammation utan att vara sjuk i övrigt. Gå till doktorn, annars kan han få så dåliga öron som jag har haft, med ärrvävnad som måste skrapas bort från trumhinnorna. Puss på er!

Thepas sa...

Theodore sov hela natten och vaknade hur pigg och glad som helst. Jag har ingen aning om vad som var fel i natt men jag är nöjd så länge pojken är nöjd. Fortsättning följer.

Caroline sa...

Men lilleman då! Jo det låter som typsikt ont i öronen! Det kan ju vara smärta tillfälligt utan att det för den delen är öroninflammation... ge näsdroppar några dagar för säkerhetsskull :-)
kram
Ps har fått sjukt mkt beröm för koftan och mössan, alla som ser henne kommenterar hur fantastiskt ursnygga de är!!! Så vi är SÅ glada så glada :-D