03 januari 2011

Vad säger mitt kylskåp om mig?

Här är dörrarna till vår kyl och frys. Låt oss ta en närmare titt på vad som finns på dem ...

Vi börjar med frysen. Längst fram sitter mannens jobbschema. Ett fyrskifts-schema som jag nästan alltid har koll på. Nu är det eftermiddagsskift. Så mycket vet jag. Bakom schemat sitter två take away-menyer, en från en pizzeria jag inte gillar så mycket (men det är ok för vi har typ fem-sex stycken inom fem minuters gångavstånd) och en från en indisk restaurang jag gillar jättemycket. Den ligger tvärs över gatan.

Under schemat och menyerna sitter en teckning som Theodore gjort på dagis. Ibland kommer det hem en ny och då byter jag ut den gamla. Längs upp till höger sitter en ful ugnstermometer.

Under Theodores dagisteckning sitter en giraff som jag målat med glitterlim tillsammans med Edward. Den var tänkt att vara med i det där en miljon giraffer-projektet men jag glömde skicka in den. Säg inget till Edward.

Nu över till kylskåpsdörren. Till vänster syns ett vykort från en bar vi var på i New York i höstas, Live bait. Jag gillar deras slogan - "Warm beer, cold food". Till vänster, under en timer från Ikea, sitter diverse rabattkuponger. För tillfället två från Medstop och en från Listerine. Jag gillar att handla saker från apotek. Det känns redigt på något vis.

Och här har vi själva huvudattraktionen. En lapp som Edward skrev i vredesmod för några månader sedan. Han hade givetvis inte tappat rösten. Han är en sån drama queen. Hur roligt som helst!

Under Edwards lapp sitter ännu ett vykort från N.Y.C. Jag tog det inne på en bar på Coney Island där vi drack öl med freakshow-namn och såg en creepshow som var så dålig att den var bra. Jag blev rädd i all fall och allt var coolt och snyggt i äkta freakshow.manér.

Till sist ännu en barnteckning. Blommor och regnbåge målade av Edward. Jag älskar den här för att han försöker vara så tuff och cool men innerst inne vill han måla blommor och regnbågar. Fin kille.

Så, kom med era analyser. Vad säger mitt kylskåp om mig?

5 kommentarer:

Jenky sa...

Att du fortfarande har svårt att skilja mellan höger och vänster. ;D

Och att du har söta ungar som ritar fint och skriver roligt. ^^

Thepas sa...

Hahaha! Ja, jag har visst skrivit höger istället för vänster. det är konstigt för det är bara på senare år som jag börjat ta fel på höger och vänster. Senil kanske?

Unknown sa...

Haha., underbar dramaqueen!

Annagreta sa...

Ditt fina kylskåp säger mig att du är mor och extramor ut i fingerspetsarna!

Jennie sa...

Kylskåpet säger mig att du är en mamma och bonus-mamma som tycker väldigt mycket om dina småttingar! Att du är stolt och glad för att du fått göra resan till NY. Dessutom kan man ana att ni gillar hämtmat, eller? hihi;)
Va roligt att Theodore har så kul med Micki-köket. Micki har många roliga saker till barn faktiskt!!! Då får ni maten serverad varje kväll nu?;) Kraaam