29 januari 2011

"Ett foto i timmen"-dagen

Runt 06.
Pojken vaknar. Dags att gå upp.

Runt 07.
Vi har sett på lite Bolibompa och ätit grötfrukost. Nu planeras dagens utflykt till Olskroken och Max. Som synes.

Runt 08. Jag ska försöka göra någonting åt det här sovhåret.

Runt 09.
Theodore steker ägg medan vi vuxna yrar runt och gör oss i ordning.

Runt 10.
Vi sitter på spårvagnen mot Olskroken. Theodore har gått duktigt hela vägen hemifrån utan att försöka rymma en enda gång. 

Runt 11. Efter fika på Le Pain Francaise och ett besök på Limit kan man plötsligt bli så trött att man somnar inne på Systemet. Med en tiger i munnen.

Runt 12.
Vi väljer ut lite strömming och musslor i en av fiskvagnarna på Olskrokstorget.

Runt 13.
Theodore leker med sina nya ordleksaker på Max.

Runt 14.
Utanför Åhléns-hissen i Nordstan efter en snabbhandling på Hemköp.

Runt 15.
Dagens skörd packas upp på köksbordet. Två vuxenböcker, två barnböcker, frukt, mjölk, fyra par barnstrumpor, strömming och musslor, ordleksaker (böcker och klossar), mjukistiger, tunnbröd, två påsar ugnsbakade chips, lördagsgodis, fruktsoda, fyra flaskor öl och en flaska vin.

Runt 16.
Vila i soffan framför lite konståkning.

Runt 17.
Middagsmusslor.

Runt 18.
Theodore röjer runt i duschen med själva pott-delen av sin potta. Den fungerar tydligen även utmärkt som vattenskopa.

Runt 19.
Jag roar mig med middagsdisken ...

Runt 19.
... medan andra roar sig med betydligt mysigare saker.

Runt 19.30.
Det här blir sista bilden för dagen. Lördagsmys deluxe till The Social Network som vi ska se sist av alla i världen.

4 kommentarer:

Eleonor sa...

kul att se din dag timme för timme! Jag tycker projektet är kul och skall försöka vara med lite oftare.

Knit-Marie sa...

ÅH, det var kul! Skulle hakat på om vi inte höll på att gå upp i limningen inför husförsäljning. Håll tummarna för att vi inte hamnar på psyket eller hjärtintensiven!

Thepas sa...

Jag vet att det finns vissa dagar då man ska ta ett foto i timmen, men jag spontanvalde en egen dag. Det var faktiskt ganska roligt.

Jag håller alla tummar jag har för att huset blir sålt och att ni blir nöjda!

Caroline sa...

Hej!
Vad superroligt att följa din dag såhär! Och härligt med ny blogglay out. Jag har med tröttnat på min, ett typiskt vårtecken tror jag, man vill ha ngt nytt, fräscht och ljusare..:-)
stor kram!