07 januari 2011

En smak av föräldraledighet

Idag har jag haft en bonusdag kan man säga. En bonusföräldraledighetsdag. Dagis hade studiedag och jag var hemma med Theo. Vi mötte upp Sofia och Alma, som vi brukade när jag var föräldraledig, och vi åkte in till stan. Där tittade vi lite på rean, åt lunch, promenadsövde barnen och drack latte. Sedan åkte vi hem till Gamlestaden och fikade på kondis. Theo sov genom hela kondisbesöket och vaknade inte förrän vi skulle gå. Som en typisk föräldraledighetsdag. Otroligt mysigt!

När vi kom hem fick Theodore ett raseriutbrott för att jag tog av honom jackan (eller nåt) och det hela slutade med att jag förlorade och han fick två (!) glassar. Push over mama? Oh yes! Men det var det värt för resten av kvällen har varit rofylld och mysig. Nu sover lillen igen men verkar lite orolig. Jag tror tyvärr att det är en förkylning på gång igen.

Jag ska spela WoW om en liten stund men mest av allt vill jag gå ned till köket och äta upp varenda seglarbulle vi bakade hemma hos Martin, Sofia och Alma igår. De blev världens godaste med egengjord vaniljkräm och vetebrödsrecept från Vete-katten. Yum!

Flanellskjorta från Cubus pojkavdelning. 75 kronor.

Jeans med muddar från Cubus flickavdelning. 99 kronor.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej vännen!
Fina kläder du köpt. Ja jag håller med, vill med gå till köket o käka bullar. Gjorde precis femtio kanelbullar och vanilj-o chokladbullar... svårt att motstå men har redan ätit tre(!).
Glassar är bra mot mkt. raseriutbrott, ledsna små barn och ömma halsar,
ha en fin lördagskväll,
kram