10 december 2010

"Guess what, I'm not a rowboat, rowboat"

Jag är ganska bra på att höra och komma ihåg låttexter. Jag är också ganska bra på att höra och sjunga fel text. Inte lika bra som Jenny men jag har ändå lyckats med rader som "It's a blindee man" (Supply and demand) i en Hives-låt.

Den senaste felsjungningen är den braiga I'm not a robot med Marina and the diamonds. Ni har säkert hört den i Lindex-reklamen elller på Skavlan. När jag fick låten på hjärnan efter att ha hjärntvättats med Lindex-reklam gick jag länge omkring och sjöng "I'm not a rowboat, rowboat" istället för "I'm not a robot, robot". För det är ju helt logiskt. Rowboat. Heh.



Hela skivan är förresten jättebra! Min senaste musikbesatthet.

1 kommentar:

Heldri sa...

Jag kan bjuda dig på en av mina bästa felhörningar (jag har ganska många...)

Judas Priest har en väldigt bra låt som jag glatt sjöng med i tills min Sambo frågade om jag verkligen sjöng "The Helper Troll"... Låten heter The Hell Patrol.