12 november 2010

Sharp hjärta Samsung

Nej, det är inte två tevetillverkare som gått ihop, och nej, det här har inte blivit en teknikblogg. Det är bara familjen Sharp som älskar Samsung.

För några veckor sedan började vår teve gå sönder. Ve och fasa! Den gick att titta på och så, men den tog evigheter på sig att starta. I början stod den och klickade några gånger innan bilden kom fram men till slut tog det flera minuter. Snart skulle den ge upp och inte starta alls. Vi suckade och såg framför oss åtskilliga tusenlappar fladdra bort på en ny teve men kollade upp garantier och sånt först. Och tur var det, för tydligen har konsumentskyddslagen eller vad det är förlängts till tre år istället för två.

Vår teve var strax över två år så vi bestämde oss för att chansa och ringa Siba. Nemas problemas. Ring Samsung så kommer de och hämtar teven. Sagt och gjort, en hämtning beställdes och vi förberedde oss på några veckor med pytteliten tjockteve.

Samsung-mannen kom hit idag. Med sig hade han en liten ställning som jag trodde var för att frakta teven i, men döm av min förvåning när han istället lagade teven på plats! Det tog kanske tio minuter så stod den på plats igen - redo att visa Thomaståget igen (och igen och igen).

Jag älskar Samsung. De förstår det där med service och konsumentvård!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej där!
Åhhh man blir ju bara SÅ glad för lite omtanke och service!
Heja dig!
Fika nästa v??? Och när blir det en handarbete-träff utan kids??? Jag måste ju lära mig sticka ju, jag vill ju ha benvärmare ;-)
KRAM o trevlig frekväll

Caroline sa...

Hej igen!
Nej det har jag ej sett ngt om (fl-träff). Är alltså ej inbjuden.
Hur som, nästa v på tis eller ons kväll kan jag nog. Fast Stella ska opereras på tors så det blir ett litet ev.
Den 28 har jag ej ngt planerat mer än att det är 1 advent o vi kommer vara i kyrkan mellan 10-12. Men efter det kan funka :-) Ni skulle ju även kunna komma hela familjen på 1:a advent mys!
kram