01 november 2010

Öken

Idétorka. Bloggtorka. Sömntorka. Orktorka. Det är tomt i energiförrådet just nu.

Jag vet inte om det är jetlaggandet som tagit musten ur mig, jag har ju inte haft en chans att komma ikapp med sömn och vila. Eller om det är någonting annat som inte står rätt till i kroppen. Det känns bara skevt. Ihåligt och skröpligt. Små saker som inte stämmer. En oerhörd sömnighet, en hosta som inte ger sig, en orolig mage, torrt hår och hudinfektioner. Vitaminbrist kanske? Brist på broccoli och den dagliga motionen? Jag har slarvat allt för länge med kost och cykling. Praktiska problem och motivationsbrist har kommit i vägen och jag har svårt att komma tillbaka.

Just nu räcker energin med nöd och näppe till att jobba, umgås med Theodore, pyssla om min man och försöka hålla min del av hushållet flytande. Eller, vem försöker jag lura, den räcker inte alls till - men jag sträcker ut den, tänjer och drar för att orka med allt. 

Jag vill egentligen pyssla i hemmet, göra fint. Sticka julklappar. Planera god och nyttig mat. Blogga roligt och intressant med fina bilder. Vara läsvärd. Hitta på nya pedagogiska lekar med Theo. Visa framfötterna på jobbet. Men just nu gäller det att hålla näsan över vattnet. Det viktigaste först. Vad nu det är. 

Just nu är det i alla fall teve och chokladglass - även om jag borde gå och lägga mig för att ta igen lite sömn. Klockan ringer klockan sex, men det struntar jag i nu.

Inga kommentarer: