06 september 2010

Tanden

Flisan och den sargade läppen.

Nej, tanden var det ingen fara med. Den är lite kantstött men inte lös eller så. Flisan däremot satt kvar i läppen men den fick tandläkaren bort. Tydligen hade den vandrat ut av sig själv till slut men jag tycker att det är skönt att den är borta. Nu har vi fått saltlösning att badda såret med nu på kvällen.

Han må vara lite ostadig på benen, men han är fingerfärdig som få.

Och nu är det kväll. Gudskelov. Jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Theodore sover så himla dåligt nu, mest beroende på tand nummer 13 men jag misstänker även begynnande förkylning. Hur som helst så sov han mycket oroligt hela helgen och vaknade mellan sex och halv sju. Inatt vaknade han så många gånger att han till slut fick sova bredvid mig i sängen. Han vaknade klockan fem och vägrade somna om. Tre nätters dålig sömn och tidig vakning tillsammans med morgonens tandhistoria och en dags heltidsarbete är nog för att jag ska ge mig. Snälla mammas lilla gos, kan jag inte få sova inatt? Kanske i all fall tre-fyra timmar oavbrutet? Eller två? Och snälla, vakna inte innan halv sju. Det skulle vara så himla bra. Ok?


En skön syn för en trött mamma. En glad och nöjd pojke som leker och en man som lagar mat. Gött.

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Skönt att se en glad pojk iaf!

Caroline sa...

Hej!
Åhh lilleman, har han ramlat o skadat tanden?! Skönt att det bara var en flis. Rätt lång tid de får gå tandlösa annars....
Nice med man som lagar mat! Och hoppas du får sova i natt! Det hoppas jag med att jag får, låg vaken 4 h i natt *snyft* Fast lill-sessan sov 13 utan att vakna så henne kan jag inte skylla på... Ja alltid är det ngt som är tokigt!
KRAM!!!

Eleonor sa...

Hu att tandflisen satt kvar i läppen. Hoppas inte munnen gör ont så Theo sover hela natten nu då.