04 augusti 2010

Semesterstängt

Theodore med svallet. Klippa eller inte?

Mitt liv har (välbehövligt) varit näst intill datorfritt den senaste veckan. Först låg jag utslagen med 39 graders feber och världens ondaste hals och sen åkte familjen på semester till föräldrar och svärföräldrar.

Jag och Theodore åkte hem till pappa och Jeanette för att bli ompysslade. Vi gick på skogspromenader, plockade bär, badade, var på marknad, åt godsaker och träffade släkt. Jag hade gärna stannat ett tag till.

Nu är vi dock hemma igen och tar tillvara på de här sista veckorna av årets sommarsemester. Jag och Theo har hela nästa vecka tillsammans innan jag börjar jobba och han inskolas på dagis. Det är mycket som ska fixas till dess. Regnkläder ska köpas och kläderna inventeras och märkas. Sen är det ju den där stora frågan om håret. Ska vi klippa Theodore till dagisstarten? Vi vacklar fram och tillbaka hela tiden. Ingen chans att lockarna ryker - men hur gör vi med luggen? Vi vill inte ha någon rak kort lugg (det går inte ändå med de här lockarna) men långluggen börjar bli aningen opraktisk. Hur ska vi göra nu då - klippa eller inte?

Skor har vi däremot precis fixat. Pojken har ju haft sandaler hela sommaren och när jag skulle trä på de blåvita skorna här om dagen så var de för små. Dags för de första gympadojjerna tyckte vi. Och här är de. Helt galet söta eller hur?

3 kommentarer:

Jenka sa...

Sötaste skorna!

Och kan ni inte be frisören klippa luggen bara lite grann då? Så han får ha kvar lockarna men slipper få dem i ögonen hela tiden?

Linda sa...

Jag tycker att ni kan toppa luggen och fortsätta köra med hårspänne. Det är fan på tiden att pöjkar få smycka sig med söta spännen. Dessutom finns det ju lite mer "pojkiga" spännen...kanske någon med en liten traktor eller ett roligt djur?

Knit-Marie sa...

Om det inte gör ont att tvätta o kamma och inte är i vägen för lek, så finns det väl ingen anledning att klippa, eller? Och: Glittriga hårspännen till folket!
P.S. Nu har vi Klara och Olle här, för Karin och Oskar är på förlossningen. Håll tummarna!