26 augusti 2010

Mamman kan också äta själv


Fil och müsli med skivad banan i. Det är frukosten denna morgon. Theodore har inte vaknat ännu så det är jag och Internet som hänger vid köksbordet idag. Utanför våra magifikt smutsiga fönster lovar himlen en dagisfärd utan regn den här gången och förhoppningsvis kan jag cykla hela vägen till jobbet utan att bli dyngsur. Snälla?

Annars har vi finbesök av min kusin, doktor Tobias. Han stannar över helgen innan åker hem och fortsätter att bli en färdig doktor. Bara ett år kvar. Sen ska jag ringa honom och fråga allt om alla tänkbara symptom och krämpor som jag eller familjen kan tänkas få eller ha. Man får skylla sig själv om man blir doktor, och talar om det för släkten.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej!
Åhh smidigt med en läkare i släkten. Det hade jag behöv. Jag lovar. Men det kommer nog ingen... om inte mina barn blir intresserade av medicin.
Härligt o cykla till jobbet! Avundsjuk! Jag vill med vara frisk o orka cykla,
KRAM!!