06 maj 2010

Gnälltanten fortsätter

Bilden kommer från utskicket men den finns också på Lindex hemsida.

Nu när jag ändå varit inne på det här med retuschering och overkliga "ideal" kan jag inte inte låta bli att bli lite upprörd över ett e-postutskick jag fick från Familjeliv i samarbete med Lindex. Syftet var att marknadsföra Lindex nya bebiskläder med en tävling. Jag blev väldigt förvånad över hur "perfekta" bebisarna såg ut.

Det är mycket möjligt att just de här bebisarna föddes med foundation och puder över hela kroppen men jag tycker att det ser väldigt Photoshopat ut. Väldigt. Jag tycker till och med att det ser lite obehagligt ut. Bebisar är bedårande från början och behöver verkligen inte jämnas ut och fixas till på det här viset. Bebisarna har väldigt karaktäristiska utseenden, och det är sött, men här ser de ut som små vaxdockor. Synd tycker jag.

Det finns mer exempel på Lindex hemsida.

1 kommentar:

Linda sa...

Ja faktiskt så ser de jäkligt retuscherade ut...inte en enda röd liten prick. Jag förstår inte hur Lindex vågar, de har ju varit i blåsväder både när de sålde bikini-behåar till nyfödda och deras senaste kollektion som bara fanns strl upp till M.