01 maj 2010

Bästa grejen med gäster. Egentligen.

Det bästa med att få gäster (om man bortser från det här med fint umgänge och så) är att man måste städa. Då blir lägenheten så himla fin och fräsch att man genast känner sig som en ny människa. (Trots att hela sovrummet är ett tvättkaos bakom lyckta dörrar). Dessutom kan det hända att man får en blomma, som idag. Ett knippe jättefina tulpaner står på köksbordet och sprider vårkänslor.

Igår hade jag lust att gå och titta på en fin Valborgsbrasa. Det kändes familjärt och fint, men mina kollegor lurade i mig att man inte firar Valborg med eld i Göteborg. Idag läste jag i GP att det visst hade en brasa. I Slottskogen till och med. Jag känner mig lite snuvad på konfekten men vi var och åt vedugnspizza på Cyrano och det var mysigt det med.

Nu är det eftermiddag och gästerna har åkt hem. Theodore sover och jag och mannen sitter i soffan och pustar ut lite. Nu är det myskväll som gäller! Film, chips och choklad står på schemat och det ska bli såååå mysigt. Det ryktas att vi ska se Avatar och Daybreakers. Men först ska vi leka med Theo när han vaknar. Och kanske äta indiskt.

Mys!

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Egentligen har ni nog inte valborgsmässoeldar på din sida landet. När jag växte upp där, hade vi påskeldar, men stockholmsimperialismen sprider sig och snart är väl påskeldstraditionen helt död. Jag tycker att ni ska hålla på er. Påskeld - inte valborgsmässoeld!!