22 januari 2010

Jaaaa!


Pojken är vällingad, sjungen och sövd. Han är mysig den lilla mannen. Jag sitter och tittar på inspelad handboll från tidigare ikväll. För mig är det alltid fest när det är handboll på tv - även om det går dåligt för Sverige. Jag minns den glada storhetstiden på nittiotalet.

Ostkaka till middag idag. Det är trots allt fredag.

Skrev lite återförsäljarbrev på jobbet idag. Inventerade kontorsmaterial och gjorde lite ärenden. Familjen kom på besök under lunchen och hade med sig en morotskaka som vi på kontoret fikade på senare. Väldigt fint.

Theodore har blivit väldigt tuggig och dreglig igen. Alla tecken tyder på att det är tänder på gång igen. Han har ju fem tänder som kommit upp och en tand som precis håller på att spricka igenom. Det är dock inte då han brukar vara som tuggigast, utan tidigare, innan den lilla tanden börjar synas. Kanske är det tänderna bredvid framtänderna i underkäken som är på väg upp. Han bet mig i alla fall i handen på jobbet. Så hårt att jag fortfarande har röda märken.

Den bästa nyheten idag är dock att Kullamust med äpple och körsbär kommit tillbaka till Konsum!! Jag var helt besatt av den musten under förra året men den försvann från vårt lokala Konsum och jag hittade den inte i någon annan butik. Jag sade till och med till i kassan att jag ville ha den tillbaka. Nu har den äntligen gjort det och jag köpte hem två flaskor på direkten!

Nu ska jag fortsätta att förbanna de serbiska domarna i handbollsmatchen.

1 kommentar:

Jenky sa...

Duktig som kan hålla flaskan själv. :)