21 januari 2010

Nattbloggning

Snart är det dags för arbetsmamman att gå och lägga sig. Man blir trött av att jobba heltid när man varit hemma i tio månader. Det är ett annat tempo och helt andra rutiner och det är jobbigt att ställa om.

Jag kommer hem vid halv sju, då intensivgosar jag med Theolainen innan han får välling och nattas. Sen äter jag och mannen middag och myser i soffan. Jag bläddrar igenom mina favoritbloggar och senast klockan tio blir jag trött och vill sova. Då skyndar jag mig att knåpa ihop ett blogginlägg till den egna bloggen och gör mig i ordning för natten.

Men hallå var får vi tid för hushållsarbete? När ska vi hinna tvätta och diska? På helgen har vi ju redan storhandlingen som tar en halv dag minst. Helgen är ju helig nu när jag jobbar. Det här kommer ta ett tag att vänja sig vid och få på rätt köl.

Det är i alla fall roligt på jobbet och det är jag väldigt glad för. Det hade varit en riktig mardröm att komma tillbaka till ett tråkigt jobb. En arbetsplats fylld av skvaller och konflikter. Nej tack.

Nu somnar jag nästan vi tangenterna. Godnatt!

5 kommentarer:

Caroline sa...

Vad skönt att du trivs på ditt jobb o att det är kul! :-) förstår att du är trött och att det är en omställning! Du, mitt gröna garn tog slut in i det sista när jag virkade ihop filten, skit oxå! vet du ngn som kan ha alpaka Fashion det gröna alt tar beställningar? Jag har sökt på nätet men ej hittat just det gröna (tror det är nr 577) Sov Gott! kram C

Jenky sa...

Bra att det känns bra med jobbet! :) Det måste ju underlätta omställningen en hel del. Rutinerna kommer ni säkert snabbt in i. Plus att det väl inte är ngn som räknar med ett kliniskt välstädat hem hos ett par småbarnsföräldrar? :D Det hör väl till.

Unknown sa...

Hej, jag har 3 oöppnade paket Fullkornsvälling med päron från Nestle. Den är från 15 månader. Bäst föredatum är i sommar (1 juni). Säljer dem billigt, gärna till någon i Jönköping. Då slipper jag slänga dem och den som köper tjänar lite grann på att slippa köpa till fullpris. De är köpta i storpack så varje förpackning är i papper endast. Mvh Mia

Jenky sa...

eh... Blocket?

Eleonor sa...

vad bra att det känns bra att jobba! kan tänka att det blir att vänja sig vid nya rutiner. både hemma och på jobbet.