25 december 2009

Hårfagre

Guldlock, kommenterade Jenny i ett tidigare inlägg. Ikväll, nybadad och nykammad, lever Theodore verkligen upp till den benämningen. Han är så himla fin när han är sådär rosig och ren. Det brukar hålla i sig i ungefär tio minuter - sedan blir han världens sötaste rufsiga kladdnos igen.

Här kommer nosen i närbild. Theodore är både framför och bakom kameran och gillart. Tills han inte får leka med kameran mer.



Dagens humör: Bra!
Dagens natt: Ganska bra, jag var bara uppe en tre-fyra gånger. Tydligen var mannen uppe ungefär lika många gånger. Pojken sov ända till 08.30!
Dagens väder: Blaskigt.
Dagens frukost: Mozart-kulor
.
Dagens lunch:
Croque monsieur.
Dagens middag:
Frikadeller med vita bönor i tomatsås.
Dagens godis: Lite julgodis, glass med choklasås och maränger, Cola light.
Dagens klädsel:
Lila linne. Jag har inte klätt mig idag.
Dagens frisyr: Sovrufs.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: Lite foton på väggarna.
Dagens sämsta: Lite stökigt igen.
Dagens vill ha: Mer glass tack.
Dagens utflykt: Ingen för mig och Theo men Konsum för mannen.
Dagens handarbete: Inget ännu men snart ska jag virka lite.
Dagens musik: Inget direkt.
Dagens saknad: Min familj, den gamla alltså.
Dagens dummaste:
Inget.
Dagens sjuka: Jag har ont i halsen.
Dagens drog: Theo-kinder.
Dagens köp: Glass, chokladsås och maränger.
Dagens morgondag: Pappa, Jeanette och Edward kommer!

Nu: Virka lite mongo-monster.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Å varför fick han inte heta Harald??