21 december 2009

Gäspis

Eddie Izzard var briljant och fantastisk precis som jag hoppades. Av en händelse skulle mina arbetskamrater/chefer också på Izzie tillsammans med sina bihang så vi träffades upp innan för middag. Jag åt entrecote med svamprisotto. Yum!

Det har varit några veckor av dålig sömn och denna kväll bjöd dessutom på en ovanligt långdragen nattning av lilleman så jag är t.r.ö.t.t.e.r.s. Lägg dessutom till att jag haft bakishuvudvärk i stort sett hela dagen efter gårdagens gigantiska alkoholintag beståendes av ett glas öl och ett glas vin. Hörde jag småbarnsmamma någon?

Trots denna trötthet har jag och resten av familjen varit effektiva och duktiga idag. Vi har i stort sett städat ur det rum som snart är Theodores, diskat och storhandlat. Theodore har producerat en fläskläpp men verkar inte särskilt påverkad av anktruten.

Dagens humör: Bra och lite grinig. Och trött.
Dagens natt: Inte så många vakningar tror jag men jag har istället fått så otroligt svårt att somna. Jag kan ligga i flera timmar och försöka somna innan jag äntligen får sova. Jag antar att nio månaders grava sömnstörningar tar ut sin rätt till slut.
Dagens väder: Kallt och snö!
Dagens frukost:
Fattiga riddare med äppelmos och kanel.
Dagens lunch:
2 cheeseburgare på Donken. För att jag är 15 år.
Dagens middag:
Mackor med diverse juliga pålägg.
Dagens godis: Lite choklad, julmust light, pepparkakor.
Dagens klädsel:
Svarta strumpbyxor, svart linne, brun klänning med vita prickar.
Dagens frisyr: Pufflugg och hästsvans med fläta.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: Att vi nästan städat ur lillemans rum.
Dagens sämsta: Huvudvärk.
Dagens vill ha: Jul med dignande bord och stora släkten.
Dagens utflykt: ICA MAXI.
Dagens handarbete: Inget. Eller, räknad WoW?
Dagens musik: PJ Harvey.
Dagens saknad: Jularna från förr.
Dagens dummaste:
Huvudvärk.
Dagens sjuka: Huvudvärk och kanske Theos fläskläpp.
Dagens drog: Sömn.
Dagens köp: Massor av mat och sånt.
Dagens morgondag: Freeport på dagen och hem till familjen Wendell/Andrén på kvällen. Och så ska vi köpa julgran!

Nu: Smygäta en bit köttfärslimpa som mannen lagade till morgondagen. Sedan sömn. Jag ska inte se på Rambo.

Inga kommentarer: