22 november 2009

Bröllopsdag nummer två

Klänningen hängde på en galge på garderobsdörren. Underkjolen av tyll hängde bredvid och på golvet stod ett par vita stövletter. Utanför fönstret snöade det.

För ett år sedan stod jag i min mammas vardagsrum tillsammans med henne och världens bästa Jenny och gjorde mig i ordning för den hittills största dagen i mitt liv. Jag var så otroligt nervös och dubbelkollade och trippelkollade allt hela tiden.

Det var min bröllopsdag. Det var jag som skulle gifta mig. Jag var bruden som längtade efter sin brudgum och oroade mig över allt som kunde gå snett och alla katastrofer som kunde inträffa.

Inget gick snett (förutom att brudgummen kom 20 minuter sent till fotograferingen och halva följet höll på att missa vigseln) och det var den bästa bröllopsdagen jag kan tänka mig. Allt var perfekt och alla minnen är fina minnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på er stora dag!
Tänk att det gått 1 år redan..
Och familjen har utökats med 1 son!
Ha en härlig dag

Kram
Mamma

Eleonor sa...

Vilket vackert foto!