06 oktober 2009

Mysrekord

Idag har varit den mysigaste bebisdagen jag varit med om. Theodore har varit på ett fantastiskt humör hela dagen och mitt hjärta svämmar över av kärlek! Det har varit idel pussar och gos. Hela dagen har han lutat sitt lilla huvud mot mig och gosat. Hela dagen har varit full av mjuka bebisarmar om min hals och blöta öppna bebismunnar mot mitt ansikte.

Morgonen grydde efter en med våra mått mätt jättebra natt. Theo vaknade så sent som kvart över sju och jag var förvånad! Vi ammade och myste i min säng till klockan åtta, då blev det ny blöja, kläder och gröt. Vid nio var bebisen trött igen och sov i nästan två timmar! Jag duschade, tvättade håret och slöade framför Malou på tv.

Strax innan tolv klädde vi på oss varma ytterkläder och begav oss ut i höstvädret. Vi satte in pengar från ett utbetalningskort och gjorde diverse småärenden, sedan träffade vi Sofia och lilla Alma på det lokala kondiset. Där fick pojken lunch och han gapade glatt i sig en stor burk couscous med grönsaker och skinka samt en burk fruktpuré. Det var jättemysigt att träffa flickorna som vanligt och Theodore blev bara rädd för Alma en gång. Framgång!

Runt halv två började Theodore gnugga sina små ögon så vi tog en promenad för att han skulle få sova i vagnen. Så blev det och han sov hela den halvtimmeslånga promenaden till Olskroken. Jag lyssnade på Morrissey hela vägen och hela världen var bara bra. I Olskroken bokade vi klipptid åt mannen och köpte garn på 2knit. Det är tänkt att bli ett höst-set åt Theodore med mössa, vantar och sockor. Vi får se om jag hinner bli klar innan hösten är över.

Vi behövde handla också så vi tog åttan från Olskroken till Angered och ICA MAXI. Nu har vi barnmat, gröt och välling hemma.

Nu är mannen och klättrar, jag sitter här och knapprar och Theodore ligger i gymet och pratar. Snart blir det kvällsvälling och en sista timmes mys innan lillpojken ska sova för natten.

Imorgon har vi inga planer för dagen men jag ska simma på eftermiddagen.

Ingen mer tid att skriva. Jag ska mysa med min bebis!

1 kommentar:

marielevin sa...

Hej och välkommen till min blogg :-)