19 september 2009

Minnen från förr


Så här fin var jag förr i tiden då jag ansträngde mig med smink och avancerade frisyrer, men de här bilderna är faktiskt från idag! Det var jättelänge sedan jag orkade ens tänka på att leta fram eyelinern och mascaran men idag när vi skulle på födelsedagskalas hos bästa sömmerskan och punksångerskan Sushila ville jag för en gångs skull göra mig lite mer... lik mig själv. Mer Therese och mindre hemmamma. Det kändes väldigt bra.

Dessutom hade jag nya fina jeans. Som inte kom från mamma-avdelningen! Jag har ända sedan jag blev gravid längtat efter att kunna ha vanliga jeans igen men fått gå i leggings och stora klänningar eftersom den stora fladdriga post-graviditetsmagen inte fått plats i något annat. Magen är fortfarande stor och fladdrig men tidigare i veckan bet jag i det sura äpplet och gick in i provrummet med ett gäng byxor. Tji fick jag när jag kom i samma storlek som innan jag blev gravid! Visserligen den största storleken men den största storleken på en vanlig avdelning! Inte mammakläder, inte stora-storlekar-kläder! Och visserligen hade jag som vanligt nuförtiden en supersexig gördel under men det tycker jag faktiskt att man kan bortse ifrån med tanke på att jag faktiskt burit och fött ett barn. Tjoho tjoho tjoho!

Byxorna sitter faktiskt till och med bättre än de brukade göra av någon anledning. Förmodligen för att jag köpte ett par som faktiskt passade och inte försökte pressa in fläsket i för trånga denims. Tjoho! Och ja, jag har fortfarande en stor mage och nej min midja är inte alls vad den var och ja jag har gigantiska amningsbröst. Men! Jag kommer i jeans igen!

Födelsedagsfesten var förresten jättetrevlig trots att vi bara stannade i någon timme. Jag drack en öl och Theodore drack en flaska ersättning. Sushila blev glad över den röda baskern jag hade stickat och de övriga gästerna var roliga. Fint helt enkelt.

8 kommentarer:

ele sa...

vilken känsla det måste vara!
I våras saknade jag jättemycket att jag inte hade ett par jeans. Hade gamla byxor jag kom i men de var inte så kul. Så jag köpte mig ett par jeans i större stolek, och jag var så glad över att ha ett par jeans jag kunde ha :)
Smart med gördel förresten.

Jenky sa...

Skitsnygg! Vad roligt att piffa och gå på fest ibland. :)

Anonym sa...

Jag tycker du är jättefin.

Knit-Marie sa...

Grattis till succén i provrummet!

Linda sa...

Tjusigt! Vart har du köpt de där fina brallorna? Och vad är det för magisk gördel du talar om? Är det något man borde investera i och exakt vart får man tag i en sådan?

Thepas sa...

Linda: Både magisk gördel och byxor är inköpta på vanliga Lindex. Byxorna är av modell Base i strl 46 och gördeln i strl L (det fanns större men L passade mig bättre, tjoho!). Och JA om man är som jag och har stor mage som alltid svullar över byxlinningar och putar ut och fladdrar överallt så ska man ABSOLUT åtminstone gå in och pröva en gördel. Man känner sig inte jättesexig till en början men sen kommer man på att det där med gördel är lite 50-talssexigt och alla filmstjärnor och sånt har dem under klänningar osv. Och jag känner mig sjukt mycket sexigare med en gördel än med fladdrande fläsk. Gördlarna finns i massa olia modeller och jag valde den som ser ut som en cykelbyxa, för de löser ju även mitt problem med tjocka lår som gnider mot varandra under kjolar.

Jag säger mer gördlar åt folket!

Anonym sa...

Och du var jättefin! Om jag inte sa det! Jag var ganska upptagen med mitt ego och min plan att bli kanonfu..eh...rund under foten../Sushila

Linda sa...

Åh, jag har ju exakt samma problem med mage som svullar över byxlinningar så då ska jag verkligen införskaffa en sådan! Det är därför jag jämt använder klänning, just för att jag är så trött på att det alltid ser ut som om jag har en badring runt magen när jag bär jeans. Jag ÄLSKAR dina tips Thepas!!!