18 september 2009

En god sak


Någon gång under graviditeten blev jag extra blödig och lättgråten. Det kunde gälla vad som helst men allra mest nyfödda barn fick mig att gråta floder. Efter födseln har det blivit ännu värre och tanken på att barn kan fara illa får mig att vilja åka runt världen och samla in varenda ett och låta dem bo här i vårat trygga och kärleksfulla hem. Det går naturligtvis inte men idag fick jag ett mail från Buzzador som gör att jag åtminstone kan göra något litet.

The Body Shop har startat en medvetenhetskampanj mot barntrafficking. De har tagit fram en handkräm, Soft Hands Kind Heart Hand Cream, och för varje såld produkt går 77 kronor direkt till ECPAT (en ideell förening som arbetar med att förebygga och stoppa alla former av barnsexhandel).

Har man redan mjuka händer och inte behöver köpa handkräm kan man, om man vill, gå med i en Facebook-grupp som startats för ändamålet - och hjälpa till att sprida budskapet. Målet är 25 000 medlemmar och i skrivande stund är antalet 23 177. Yey! Länk till gruppen finns här.

Har du också en blogg och vill vara med i kampanjen kan du skicka ett e-brev till support.se@buzzador.com så fixar de en inbjudan.


2 kommentarer:

Jenky sa...

Bannern är en god tanke! Lite distraherande med blinket bara. Men det kanske är det som är meningen? ;)

Thepas sa...

Ja, det är lite störigt. Men jag ska ta bort den snart.