12 september 2009

Den här veckan har vi inte gjort så himla mycket. Mannen har jobbat natt och det gör att hela familjen hamnar lite på sned. Vi har också varit förkylda hela bunten men det är lite bättre nu. Jag och Theo har varit lite på stan, hälsat på på mitt jobb och slackat hemma. Annars har vi satt upp två nya hyllor i köket och tvättat ungefär hundra maskiner. Kändes det som. Vi har också officiellt bytt till sittvagn nu.


Theodore sover gott även i sittvagnen. Jag bara stoppade in nappen och fällde ned suffletten, ett par minuter senare sov han. Det ser riktigt mysigt ut.


Han sover mycket bättre hemma också. Visst blir det lite bakslag då och då, särskilt nu när han är förkyld, men det är inte alls så hemskt som det var för några veckor sedan. Vi har till exempel kvällar nu! Liten somnade klockan sju! Det gjorde han igår också och ville inte äta förrän hav sex. Sedan sov han till åtta. Det är banne mig att sova hela natten det.

Jag och mannen fattar inte att pojken har blivit så stor! Det är skrämmande att det går så fort. Han äter så duktigt nu, en halv burk puré till lunch. Fötterna och händerna har blivit så stora och bodysarna i 62 är trånga. Stor! 7,5 kg. Stor! Jag hänger inte med! För bara en liten stund sedan var han en liten groda som mest åt och sov. Nu är han stora sälen som ligger på mage jättelänge utan att bli sur och sitter i sin hokuspokus och gapar efter skeden. Dessutom har han börjat prata mycket mer. Massor av gulliga gutturala konsonanter som bubblar fram med dregglet.


Stor kille som tränar på att lära sig krypa.


Här får ni se en liten lång kortfilm av Theodore när han sitter i sitt gym och smått maniskt försöker äta upp sin plastkatt.



Man skulle ju kunna tro att vi inte matar honom, men det gör vi. Med morotspuré till exempel. Det finns bildbevis till och med.


2 kommentarer:

Dödergök sa...

Ni måste ha den sötaste bäbisen någonsin, han ser nästan overklig ut.

ele sa...

å vad söt han är, helst med morot i hela ansiktet. jag har foto på Lina med gröt i hela ansiktet.
Visst känns det som bäbisen blivit stor när man byter till sittdel!