16 september 2009

Dagen som inte fanns


Det är så himla jobbigt att handla ibland. Här tycker jag att Theodore är lite lik sin kusin Hampus. Det skulle inte vara så konstigt egentligen eftersom Hampus är en kopia av sin pappa, som ju är min bror.

Imorse vaknade jag och var helt och fullkomligt övertygad om att det var torsdag. Att jag skulle träffa mammorna och bebisarna för att gunga efter lunch och att de nya soffan skulle komma idag. Det var först efter att jag klätt på bebisen finkläderna (som såklart är smutsiga nu) för att vara stilig för flickorna och skulle sms:a en av mammorna om att åka tillsammans ut till Utby som det slog mig. Jag hade glömt att jobba igår! Jag hade planerat att jobba på onsdagen! Men vänta nu. Igår träffade jag ju Sushila.

Det var onsdag. Inte torsdag. Jag skulle jobba. Inte gunga.

Doh!

Alltså satte jag mig vid datorn och skrev istället. Jag blev klar lagom till att mannen skulle gå till jobbet. Då gick jag och Theodore till biblioteket för att hämta hans första riktiga bok, till Konsum för att hämta ett paket med hans första riktiga overall och till ICA MAXI i Angered för att handla mat.

När vi handlat klart var både jag och sonen vrålhungriga så vi gick till McDonald's. Inte direkt vad jag var sugen på men det var vad som fanns och jag visste att de hade barnstolar. Jag tänkte att pojken kunde få lite mini-påfyllning så att han klarade sig tills vi kom hem men så tänkte inte pojken. Han var inte nöjd förrän han ätit två hela såna där små plastburkar med fruktpuré. Såna som ser ut som små yoghurtförpackningar. Det gick liksom inte att sluta mata eller distrahera honom. Han ville bara äta. Och äta.

Sedan bajsade han. Så där stod jag (och hade knappt hunnit slänga i mig lite översaltade pommes frites), med en totalt fruktkladdig liten man (för jag hade såklart ingen haklapp med mig, han skulle ju inte äta förrän vi kom hem) med bajsblöja, en stor full röd ICA-kasse och en vagn. Var fanns ett skötbord på det här stället? Jag krånglade mig ut från Macke D och hittade ICA:s toaletter. Där fanns skötbord och jag blev överlycklig. Så glad att jag inte ens äcklades av att det var någon som hade kissat över hela det nedfällda toalocket. Jag skulle ju inte använda toan ändå. Ett par minuter senare satt en ren (-are) och ombytt pojke i sin vagn och vi åkte hem.

Bara en timme eller så efter att vi kommit hem var Theodore gnällig igen men jag lyckades leka med honom till klockan sex då han fick sin kvällsflaska. Han ville inte äta lika mycket som vanligt men jag tänkte att det berodde på all frukt. Det berodde snarare på akut tröttma för klockan halv sju låg det lilla barnet och sov i sin säng. Jag hoppas verkligen att det inte betyder att han kommer att vilja gå upp före sex imorgon. Snälla. Sov till halv åtta åtminstone. (fat chance)

Medan pojken sover och mannen jobbar softar jag mest. Idag städade jag visserligen köket men efter det är följande vad jag sysselsatt mig med. Det är väl hyfsat uppenbart vad det ska föreställa, eller?



Och så, innan jag går och lägger mig, tänker jag visa en bild på en av mina favoritplatser i hemmet. Det är fönstret mellan vardagsrummet och datorhörnan på övervåningen. Jag tycker bara att det är så fint och krokigt på något sätt.


7 kommentarer:

ele sa...

man oj vilken början på dagen! blir det andra finkläder idag då :)
Vad kul att han gillar att äta! Tipsar om hoprullbar haklapp att ha i skötväskan :)
Ses senare

TruckerElin sa...

Gissar att det är sonen på broderiet? HUR har du fått till det?? Jag vill också göra så med bild på min son...

Jenky sa...

Fina blombordet! Vad fina växterna är där! De måste verkligen gilla läget. :) Mina växter vissnar efter ett par månader. Tror det beror på att jag bor på bottenvåningen och solen knappt hinner skina in under dagen. Babybroderi!!!

Thepas sa...

TruckerElin: Det finns gratis nedladdningsbara program på nätet där man kan ladda upp en bild som görs om till korsstygn. Superbra! Det finns en massa olika men jag har heter Stitch Creator någonting.

Thepas sa...

Jenky: Mina blommor vissnar också men det beror mest på vanvård. Jag har några stycken som jag lyckats hålla vid liv. Bara gröna växter. Inget som blommar.

TruckerElin sa...

Ah.. Det måste kollas upp :-) Får man fram vilka färger man ska ha på garnet då också eller får man leta sig till det själv sedan? *nyf*

Thepas sa...

TruckerElin: Ja man får fram färger och allt! Man anger vilket märke man vill använda och det som säljs tex på Panduro finns att välja. Så bra!