27 augusti 2009

Uppdateringsdags

Ja så har det gått ett tag sedan sist. Dagarna bara rinner iväg och eftersom tiden och sömnen är knapp så stryker bloggandet på foten. Men här kommer en uppdatering.

Det viktigaste först. Bebisen.

Han sover fortfarande katastrofalt dåligt men vissa dagar och nätter är bättre än andra. Igår var en dålig dag med en trött och hängig bebis men den här natten har varit fin och morgonen väldigt mysig och då är allt annat glömt. Igår somnade Theodore hos pappa och vaknade inte en enda gång innan halv tre då han ville äta. Toppen! Lite mindre toppen var att han låg och slumrade och snuttade till halv fem men det är jag ju van vid ändå. Sedan somnade han om men sov bara till sex, då fick han komma till mig i sängen och sova vidare där. Vi sov till nio!! Världens mys!

Det som jag tror är en tand sitter där den sitter men inte mycket mer har hänt. Det verkar vara lite ömmare nu för Theodore tycker inte lika mycket om att bita på saker. Han stoppar in fingrarna i munnen och biter lite men tar sedan ut dem igen och ser besviken ut.

Andra roliga fakta är att lilleman börjat med ett nytt roligt ljud som låter som en blandning av ett pruttljud och ett bubbel. Han är så underhållande! Och så har han börjat bli hes på kvällen när han sov-gnäller (vilket för övrigt är ett mysigt ljud han gör när han är på väg att komma till ro). Han har också hittat sina fötter och fortsätter att vända sig från rygg till mage. Vi har även slutat med Minifomen och det verkar gå hur bra som helst.

Vad mer... Han börjar lägga på sig lite och vi har hört från flera håll att han börjar bli lite rultigare. Sedär. Mammas gener börjar slå igenom.

Han börjar också bli lite duktigare på att leka själv i gymet. Han klarar säkert en 10-15 minuter nu och det anses lagom.

Och som vanligt är han världens sötaste och bästa.

Vad finns att säga om resten av livet då?

Jag har handarbetat lite men det är hemligt en stund till.

Vi har inhandlat lite inredning till köket och vardagsrummet. Bilder kommer om hundra år när vi fått upp grejerna och städat.

Vi har umgåtts med trevliga människor, särskilt middagen i måndags, den var supertrevlig.

Ja det var allt jag orkade rapportera om med en hand mitt i amningen.

2 kommentarer:

Anette sa...

Åh, de är så söta när de upptäcker sina fötter och ligger och leker med dem!

ele sa...

orkar du skriva så mycket med en hand!!! Långa bloginlägg väntar jag med tills Lina somnat :) Vill ha båda mina händer.
Här blir det knas med middagssömnen idag, hon somnar ju i min famn eller vagnen och utan vagn är det bara ett alternativ kvar liksom...