10 april 2009

En mysbebis och return of vigselringen

Yess! Nu får jag på mig förlovnings- och vigselringen igen! De sitter lite tight men de går på. Det måste betyda att vattnet jag samlade på mig i slutet av graviditeten börjar gå ur kroppen nu. Jag ställde mig faktiskt på vågen och den visade på ungefär 3,5 kg minus jämfört med inskrivningsvikten i somras. Det är jag ganska nöjd med för tillfället. Nu måste jag bara lära mig att inte riva bebisen med stenen på vigselringen.

Idag har vi varit ganska duktiga här hemma. Mellan amningar och blöjbyten har vi städat köket och båda toaletterna, deklarerat och rensat bland viktiga papper. Pojken har varit vaken mycket mer än vanligt och nyss tog familjen en liten promenad till min favoritgodisaffär för att han skulle få lite luft och somna i vagnen. Inte sov han inte (men vi fick enorma mängder godis med oss hem). Sover gör han fortfarande inte men det gör inget. Han är hur söt som helst nu när han börjar bli lite mer närvarande. Särskilt när vi myser och han tar tag i mina fingrar och håller dem hårt hårt mot sitt lilla ansikte. Så här:


Då bultar ett mammahjärta lite hårdare än vanligt.

En annan sak som gör mig varm i hela kroppen är att se min lilla son tillsammans med hans pappa. Min man. Min älskling. Båda mina älsklingspojkar samtidigt är det bästa jag vet. Kolla här bara så bedårande de är! Jag är så kär i min lilla familj.


2 kommentarer:

Maria sa...

Vilken söt bild när han håller dina fingrar! :-)

Knit-Marie sa...

På mittbilden ser han ut som om han var på väg att klättra uppför K2. Jättegulliga bilder!