13 mars 2009

Dagens insikt

Efter ett inlägg i bästa Jennys blogg har jag just insett att jag kommer att sitta med jordens underverk i famnen om tre-fyra veckor och INGEN förutom mamman och pappan kommer att nypa den i kinderna och överösa den med gull. Jag kommer att ha utfört världens största och bästa bedrift och INGEN står där och säger att jag har varit duktig.

Där fick jag för att jag flyttade till Långtbortistan. Jag och mannen har byggt vår lilla borg här i Göteborg men alla våra nära vänner och all vår familj befinner sig på annan ort, tvärs över Sverige. Oftast trivs jag alldeles utmärkt men ibland saknar jag att åka hem till pappa och äta middag. Att shoppa med mamma eller fika med bästa Jenny. Och nu är jag lite ledsen över att min bebis inte kommer att bo nära sina... nära.

Ni får helt enkelt ta och göra som Jenny tänkt. Kom på bebisbesiktning. Ni är nästan alldeles tvungna. Men vänta gärna ett par veckor eller så efter födelsedagen. Och kom gärna inte så många i taget. Och ta med presenter i form av fika, dammsugning och diskning. Tack!

2 kommentarer:

Anette sa...

Vi kommer runt 1 aug sisådär och inspekterar för jag har köpt U2-biljetter alldeles nyssens :-)

Vi kommer bo på hotell, men självklart kommer vi och hälsar på er då! Ni är väl hemma då?

Anonym sa...

Mysigt med en liten bebis på väg :)