08 december 2008

750 ml

är lika mycket som 75 cl, eller 7,5 dl eller 0,75 l.

Det är också lika mycket vatten som finns inuti bebismagen nu. Fattar ni? Drick 0,75 l valfri vätska av okolsyrad typ och känn efter. Är det inte jäkligt mycket? 750 ml vatten och 600 g bebis... lite navelsträng och jag vet inte riktigt hur många gram moderkaka. Det blir rätt mycket ändå. Lägg till runt 20-30% extra blod och två kupstorlekar större bröst så har ni min gravidkropp i ett nötskal. Eller en fyrkantig hängmage formad som ett B. Om ni hänger med.

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

;)
Japp,jag är helt klart med - avundas icke maggen men dock bäjbin.

knubbig sa...

Det är så svårt att föreställa sig hur det känns att ha en livs levande bebis i magen! Det måste vara så härligt, och läskigt på samma gång! Min mage kommer också att vara formad som ett B och hänga när jag blir gravid- men då tänker jag låtsas att jag är en kängurumamma som har en fin liten påse på magen där bebisen har det fint! Ett bebishus!