21 oktober 2008

Idag älskar vi:

starkt, surt och salt.

Yep, jag har just ätit en Brooklyn-sallad (utan rödlök, oliver och soltorkade tomater) från det där deli-stället under Aldardos. Det var huuuur gott som helst! I tre dagar har jag i princip uteslutande ätit tomater och idag var jag sugen på en riktigt god sallad. Sallad, tomat, gurka, majs, ägg och feta. Sedan blandas allt ordentligt i en supergod dressing. Istället för de bortvalda ingredienserna fick jag peperoni - och vilken lyckoträff det var! Jag är över huvud taget sugen på starka, salta och syrliga saker, inte så mycket söta. Nu vill jag genast ha en till likadan sallad. Om jag inte hade haft ont i fogen hade jag utan tvekan åkt in och köpt en. Hade jag bott i Gamlestan hade jag nog gjort det oavsett.

På bebisinköpsfronten har detta tillkommit:
Katvig-set 2
Ap-dress från Åhléns
Katvig-body
Robot-body från Lindex

Alla kläder vi köpt hittills är i storlek 56... det är ju så svårt att veta vilken storlek bebisen kommer att ha när den föds. Är den stor, som Edward, kan den precis ha 56 från början, är den mindre, som jag, kanske till och med 50 är ör stort. Hur ska man göra?

2 kommentarer:

Clara sa...

Tack för uppmuntrande kommentar! Nu vill jag se bilder på vad du tecknar, det är ju jättespännande!

Vilka roliga och snygga kläder ni införskaffat till bäbisen, storleken löser sig säkert.

Anonym sa...

ja, storleken är nog inget problem. köper ni för stort så kan hon/han ju ha det senare och blir det för smått är det ju bara att lägga ut på tradera igen eller spara till framtida småttingar. :D