01 juli 2008

Konsumtion är lösningen på alla problem

Nästan i alla fall.

Jag hade av olika anledningar en dålig dag igår och kom hem från jobbet med känslan av att det enda rätta var att sitta i soffan och gråta tills allt var bra igen. Eller tills semestern började i alla fall. Min fantastiska sambo muntrade upp mig genom att sätta mig på bussen till Allum. Med 30 minuters öppettid kvar rusade vi runt i klädaffärer utan att egentligen hitta någonting. Snart var bara ICA Maxi öppet men det gjorde oss ingenting. Vi köpte glatt en matta och gardiner till köket, lite kokböcker och andra köksatiraljer följde med av bara farten. Plötsligt hade vi handlat för över 700. Hoppsan. Vi måste vara kvar i någon slags Ullareds-psykos. Men wtf, det gör inget. Det lilla pytteköket är jättefint. Jag kan visa bilder när köket inte är så stökigt att jag skäms.

Vi avslutade ICA-shoppingen genom att helt skamlös ta en taxi hem. Vi vägrade ta en buss in till centralen och spårvagn hela vägen nordost igen. Vansinne.

Men ett av mina problem kan konsumtion tyvärr inte lösa, eller? Jag vill fortfarande ha en sån där hejjare... (se förra inlägget).

4 kommentarer:

Anette sa...

That's the way to go, girl! Shopping ÄR bra! Jag är i det stadiet att jag grämer mig över det jag inte hann med att kolla på/köpa i Ullared, och det lär ju dröja ett tag innan nästa besök. Hela smink- och hygienavdelningen t ex. HUR kunde jag missa att kolla där?? Likaså delar av damklädes-sortimentet....
Hälsa K-G! /Moster

Anette sa...

Förresten så har jag svarat på din utmaning nu!

Monica Hansen sa...

Vill du vara med och blogga om deckare?

http://deckarebloggen.blogspot.com/

Knit-Marie sa...

Shopping - absolut. Jag gick loss på Hemtex idag. Tyvärr fanns det ingen Bankomat utan bara nåt som hette Uttag och inte ville ha mitt kort, så det begränsade min vansinneshandling lite. Kom hem med badhanddukar, handdukar och sängkläder för 1300. Nu ska jag slänga alla gamla urtvättade lakan och luktiga handdukar!