06 juni 2008

Vilodagen som försvann

Som vanligt orkade jag inte ta mig för allt jag skulle igår. Istället för att frosta av frysen låg jag i soffan och stickade medan datorn visade hajskräckisar. Jag städade visserligen köket och vardagsrummet men inget damm torkades och ingen kyl blev rensad. Strunt samma. Jag repade i alla fall upp cirkusen och kom ett par cm längre på sovrumsgardinen.

Idag skulle bli en vilodag. Jag skulle vara lat och bara ta mig för lungna och behagliga saker. Baka bröd och softa. Det blev inte särskillt soft. Mannen kom hem tidigt (vid midnatt) och var inte särskilt bakfull imorse. Vi vaknade vid åtta av att det var olidligt varmt. Sedan satt vi i soffan och åt frukost och var lata. Jag vet inte hur det gick till men plötsligt skyndar jag mig att torka håret och slänger på mig en klänning för att hinna ta sexan till Liseberg. Där ska vi möta svärfar och äta lunch. Det blev räksallad och efter det Lisebergs-promenad och glass.

När vi tröttnat på Liseberg mötte vi upp svärmor och åkte ut till Freeport och handlade lite. Det blev en ny kostym, två brödformar och ett par skor. Mer om det senare.

Efter Freeport blev vi avlämnade på ICA Focus. Där shoppade vi mat och brödbakningsingredienser. När vi äntligen kom hem var klockan åtta på kvällen och vi hade varit ute i åtta timmar. Nu ligger vi i soffan och är fullomligt utmattade. Allt som skulle hunnits med under dagen får vi göra imorgon när vi kommer hem från stan. Förutom att rensa ut kyl och skafferi - det måste jag göra ikväll för att få plats med den inhandlade maten. Men annars tänker jag bara se på läskig film och sticka. Som omväxling...

Och så det där med den nya kostymen och skorna. De är till bröllopet. Japp, nu har vi berättat för alla föräldrar så nu kan jag berätta här! Den 22 november blir sambon och jag man och hustru. Shit! Jag ska bli en fru! Håll utkik efter planer och bröllopsbabbel här i framtiden...













Soligt. Svärfar och Thepas på Liseberg.

6 kommentarer:

sambomaria sa...

Grattis till det kommande bröllopet!

Anonym sa...

jaa nu är det officiellt! weho!!!

Agata sa...

Men stort grattis! Va kul! Fast jag antar att det är en hel del planerande innan allt är färdigt?

Monica Hansen sa...

Grattis!

Knit-Marie sa...

G_R_A_T_T_I_S_!!!

Anette sa...

Åh vad roligt! Grattis!