16 juni 2008

Girl is back in town

Så är jag tillbaka efter en helg av födelsedagsfirande. Hur sweet är det då inte att mötas av ett rykande färskt nummer av Knitty. Som vanligt är det inte mycket som är spännande, ja verkar inte ha samma sticksmak som skaparna, men jag kan helt klart tänka mig att sticka den här. Av någon konstig anledning är jag också dragen mot de här trots att jag inte älskar effektgarner och trots att jag absolut inte kan sticka mönsterstickning med två färger sådär.

Annars är vi glada över att det är kortvecka vilket betyder långhelg! Tjohoo! Sen har sambon ledigt i fem veckor. En veckas schemalagd ledighet och fyra veckors semester. Lyx! Själv har jag tre veckor kvar. Känns som en hel evighet, men med denna kortvecka och nästa veckas förmodade kortvecka (mamma och moster kommer på besök, jag hoppas på att kunna vara ledig på fredagen för ett besök på GeKås) klarar jag det nog.

Är det fler som upptäckt det nya stickmagasinet Kreativ sticking? Jag köpte premiärnumret igår inför hemresan och trots att den är en aning lättviktig tyckte jag om den. Från hemsidan kan man beställa hem hela kit för att sticka mönstrena i tidningen och jag tyckte faktiskt att priserna var helt acceptabla. Leta upp ett ex om ni inte redan gjort det.

Tack, förresten, för alla fina gratulationer. Ni är så fina!

Inga kommentarer: