04 juni 2008

Angående kroppspuder

På allmän begäran tänker jag nu ägna ett helt inlägg enbart åt denna livsviktiga produkt. Jag hoppas givetvis på någon slags kompensation från tillverkarna för att försäljningen nu kommer att skjuta i höjden.

Problem: Om man inte ha pinnesmala ben med lår som inte nuddar varandra när man går är det väldigt besvärligt att gå barbent under kjolen på sommaren (eller valfri årstid). Man blir svettig och varm och friktionen ger ofta brännmärken, värmeutslag och liknande. Right? Ändå är det jobbigt att gå omkring med varma leggins eller åtsittande strumpbyxor en hel sommar.

Jag har tidigare exempelvis klippt av strumpbyxor så att de liknar cykelbyxor men det var föga attraktivt och inte skönt alls. De avkortade benen rullade sig och var aldrig korta nog för att döljas under kjolkanten och samtidigt långa nog för att undvika skavet. Det var inte bra.

Lösning: Kroppspuder. Jag har bara prövat en sort (som finns att köpa på Apoteket) och den fungerar alldeles utmärkt och luktar dessutom gott. Jag tror inte att de är så dyra men det var sambon som betalade så jag vet inte priset.

Hur går det till? Man applicerar alltså pudret på insidan av låren, på den yta där det behövs. Där det brukar bli skavigt. Jag kör på med lite större yta för det är ganska behagligt med puder på huden. Det syns ändå inte. Sedan är det bara att gå ut och knata. Pudret håller sig länge om man bara går omkring men om man sätter sig ned en lite längre stund (typ åker buss eller fikar) så blir det gärna lite varmt och svettigt och då behöver man ett nytt lager. Inte särskilt besvärligt, om man hittar en toalett eller avskild plats dvs. Eller så startar vi en rörelse: Det är inte alls konstigt att pudra låren ute på stan! Helt naturligt!

Typ.

Så, pröva själva. Mer bara ben åt folket!

6 kommentarer:

Tvärslå sa...

Låter skitbra och väldigt skoj om man skulle se ett moln av puder mitt på stan :)

Anonym sa...

wünderfül!!!

Monica Hansen sa...

Haha, kan tänka mig folks ögon när man lyfter på kjolen och pudrar lite nytt när man kommer av den svettiga bussen... helkul!

Lillan sa...

Fin blogg, här kommer jag kika in fler gånger :) Jäklar, du har just löst ett av mina världsproblem, har inte använt kjol på åratal just pga den här anledningen. Det blir en utflykt till Apoteket snarast! //Lillan

Linda sa...

Ja jag ska du kuta ner till apoteket och införskaffa kroppspuder för en hel livstid! Fantastico!!!

Knit-Marie sa...

Skavsår lite här och där blir det i svettiga hettan och babypuder är en välsignelse...om man inte gör som jag i förrgår: Barbent i skor = skavsår. Lösning, förstås, talk i skorna. Sagt och gjort. Rusar ut till bilen men har glömt radiogrejen. In.. sparkar av skorna ..rusar genom huset....Ja, du förstår.
Epilog: Talk på dörrmattor och mörka ryor tar en stund att få bort.