23 maj 2008

Fredagsmys

Eftersom jag var elak och bråkade om städning och disk igår bestämde jag mig för att det nog var bäst att vi ignorerade det stökiga hemmet en stund och möttes i stan för middag. Vi åt på Caleo och det var hur gott som helst. Tyvärr var bordsgrannarna desto hemskare. Varför ska vi alltid hamna bredvid avskyvärda spacklade brudar som pratar om att gå ned från 70 till 65 kilo, i all oändlighet. Varför måste de alltid prata så högt att vi, det romantiska paret, ska känna oss obekväma och gå innan vi ens druckit ur vinflaskan vi beställt. Vi satt faktiskt där innan de kom. Dumma äckliga störiga egotrippande brudar.

Bort med dem.

Eftersom vi inte orkade sitta kvar för efterrätten tog vi den på det där franska caféet på Västra hamngatan som inte är Le Pain Francaise. Vi var så kissnödiga att vi nästan dog. Efter det köpte vi en Fair Trade-cola på 7eleven och åkte hem för att utföra fysiska aktiviteter.

Nu ligger jag i soffan med datorn i knäet medan sambon sitter ihopkurad framför den andra. Vi kollar läget i våra städer i spelet Ikariam som vi båda blivit smått besatta av. Jag skyller allt på sambon.

Vi borde verkligen sova nu. Stackars mannen börjar jobba klockan sex imorgon och jag har lovat att gå upp med honom. Vad han inte vet är att jag planerar att sova lite till efter att han gått, men det är bara rättvist för så brukar han göra när jag börjar tidigare. Jag borde iofs ta tillfället i akt och börja dagen tidigt så kan jag slappa sen. Jag har ju en del att göra. Jag ska plocka undan i hela lägenheten samt städa badrummet och köket. Och sortera tvätt. Sedan får sambon ta sovrummet och golven. Och tvätten. Men jag viker. Det får dock ske nästa vecka när han är ledig.

Jag vill hemskt gärna hinna med att sitta i soffan och lyssna på ljudböcker med en stickning i näven, men jag har sista skoluppgiften att göra och ett ärende inne i stan... så jag vet inte hur det blir med det...

Nu måste jag fösa mannen i säng. Puss!

Inga kommentarer: