09 mars 2008

Söndag

Lek och buslandet (ja, jag vet att det är felstavat men så stavar de ju) var en succé som vanligt. Jag rekommenderar alla föräldrar eller barnvakter eller whatever att ta barnen dit. Det kostar 100 kronor att leka 3 timmar, därefter 15 kr varje ny halvtimme (men tro mig, tre timmar räcker). Barnen leker sig trötta i klättriga gångar, rutchkanor, studsmattor och allt möjligt. De vuxna får såklart också leka om de vill (men inte i studsmattorna) men de kan även fika (dyrt) på övervåningen. Pröva!

Efter leket och buset mutade vi barnet med det stora M:et för att han skulle gå med på att gå i tråkiga datoraffärer efteråt. Vi gick i totalt tre sycken tror jag och vi bestämde oss för den här. Eller jag tror att det är den, för den ser ut så... men det finns så många likadana på sidan... hm. Men ni ser ju hur den ser ut, och det är det viktiga, right? Och så hann vi med Apoteket och örhängesaffären där extramamma behövde köpa en ny kula till sitt hovformade örhänge. En sån där kula som man skruvar fast. En sån där som lossnar hela tiden. Sedan var vi trötta och åkte hem. På kvällen myste vi och de vuxna fick till och med vila lite medan pojken spelade spel på Bolibompa-sajten (rekommenderas!!).

Idag är det söndag och jag har alldeles själv åkt till Stockholm för att lämna lillpojken. Det tog precis hela dagen och därför har jag inte så mycket att raportera om, förutom tåg tåg tåg.

Det är för övrigt jättespännande med undersökningen!

Shoot! Jag skulle just lägga upp lite bilder från busandet men kamerabatteriet tog precis slut! Det får bli imorgon. Nu ska jag packa lite Tradera-vinster som jag ska skicka imorgon.

Peace!

1 kommentar:

Heldri sa...

men, men , men är det inte studsmattor som är det roligaste?!

Det låter som om ni haft en väldigt trevlig helg i alla fall!

hur går det med stickandet?