01 mars 2008

Nöjd!


Jag är så nöjd över mig själv! Jag hade planerat ett riktigt hästjobb för mig själv den här helgen. Det var faktiskt så mycket att göra att jag var tvungen att göra ett schema för att det inte skulle kännas alltför överväldigande. Lördagens arbete har gått över all förväntan. Jag är trött men jag jobbade snabbt nog för att nu kunna unna mig en stunds stickning framför en damelitsmatch i handboll på tv. Jag ligger före schemat! Nästan all golvyta är nu tom på skräp och saker som ska hitta förvaring. Disken är diskad, saker är slängda och uppburna på vinden. Studieliteratur är läst och massor av sortering, rensning och "var sak på sin plats"-plockning är gjord. Nu återstr bara att om 40 en halvtimme börja med maten, äta med mannen, diska och torka skåpsluckor i köket innan jag får vila resten av kvällen. Imorgon blir stora rengöringsdagen. Då är ytorna tomma och jag kan äntligen dammsuga, torka golv, damma och städa badrum. Och så ska lite skolarbete göras. Jag kommer att vara helt slut imorgon kväll men det kommer att kännas alldeles underbart!

Så vad har jag stickat på nu då när jag hade lite tid över? Det där arbetet med alla nya lärdomar såklart. Jag har inte kommit så långt ännu, men jag har använt stickmarkörer. Inte de söta jag gjorde själv såklart, för i äkta fuck-upp-stil kollade jag inte så att öglorna var stora nog för stickor nummer fem. Det var de inte. Så nu använer jag säkerhetsnålar. Det är inte alls lika fint, men det fungerar utmärkt.

Nu börjar andra halvlek!

2 kommentarer:

Jenky sa...

duktig du är! det gjorde du bra, therese!

Strumpstickan sa...

Du är duktig och nålar är bra:)