07 mars 2008

Instant gratification

Jag har gått en kommentar om vad jag bör skriva om (se inlägget nedan). Visserligen är den från min bästa vän men nu bortser vi från den lilla detaljen en liten stund och ser kommentaren som helt och fullt legitim. Intressant är alltså att veta ungefär allt jag gör. Vad jag äter och ser på tv till exempel. Jag tänker alltså nu redogöra för exakt vad jag gjort idag, även om det inte är mycket. Håll i er.

ca 07.00 Jag reser mig ur en varm säng där en sambo fortfarande sover. Orättvist, hinner jag tänka medan jag klappar lillpojken på kinden. Sedan duschar jag, sätter upp det trassliga håret i en hästsvans med ett silverfärgat hårspänne. Ur garderoben plockar jag röda strumpor, svarta leggins och en grå stickad kärring-omlottklänning. För att balansera upp kärringheten bär jag en svart Danzig-t-shirt under. Jag orkar fortfarande inte sminka mig. Det har jag inte gjort dagligen på sådär en ett och ett halvt till två år.

ca 07.40 Resten av familjen kommer upp och Edward manipulerar sig till att få se den där Disney Playhouse-skivan igen istället för nyheterna som jag hade på. Jag kokar grahams-(hehe)gröt som jag äter tillsammans med äppelmos. Eftersom jag äter som en skogshuggare blir jag tvungen att äta en dubbelmacka med marmelad medan gröten står på spisen. Jag måste börja äta ordentligt. Riktiga portioner. Inte skogshuggar-portioner.

ca 08.30 Jag går till jobbet med lite varierad musik i lurarna

Jag jobbar med samma astråkiga uppgift som jag jobbat med hela veckan. Den blir dock förmodligen klar idag.

ca 12.00 Jag tar min lånade portfölj och beger mig till Panduro för att inhandla lite saker till min hemlis. På vägen pratar jag med den lilla familjen och de beställer pyssel. Schysst med pysselbeställning med hemkörning liksom. Förutom de hemliga hemlis-grejerna kommer jag därifrån med: stora olikfärgade fjädrar, brett resårband, skol-lim och ansiktsfärg. Yep. Edward ska leka indian. När jag kommer hem ska jag tillverka indianfjäderskrud och måla indianmålning. Och hemlispyssla. När jag kom tillbaka till jobbet åt jag gårdagens middag, fiskburgare. Alltså hamburgare med fisk istället för nöt. Supergott!

ca 15.00 Jag går iväg och köper tillbehör till fredagsmys på jobbet. Det var alldeles för länge sedan sist.

15.46 Jag är tillbaka på jobbet. Om ca en timme ska vi jobbmysa sen ska jag hem till mina pojkar. Vad det blir till middag vet jag inte men det kan jag rapportera om nästa gång. Då kan jag förhoppningsvis visa bilder på indian-eddie också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yay!!!

haha:
"fiskburgare. Alltså hamburgare med fisk istället för nöt."