11 mars 2008

Fjortisbloggar

Jag har de senaste dagarna surfat runt väldigt mycket i jakt på bra bloggar. Man kan säga att det är ett steg i ledet mot en roligare blogg (både att läsa och skriva). Det jag möts av är ungefär 99% fjortisbloggar. 16-17-åriga tjejer som bloggar om mode. Missförstå mig inte, de har lika mycket rätt att blogga om sina intressen som någon annan - och bör göra det - men jag vill gärna läsa något annat. Stickbloggar är också trevligt men jag har ungefär en miljon såna på min lista. Jag efterlyser coola, roliga, smarta människor som bloggar. Om vad vet jag inte. Sånt som jag är intresserad av. Rockenroll, film, böcker och sånt kanske. Eller nåt jag inte alls är intresserad av kanske, men så underhållande skrivet att jag vill läsa ändå. All slags pretention undanbedes. Det är coolast att vara ocool eller åtminstone inte låtsas om att man är cool. Alla som skriver i sin presentation att de är ödmjuka ljuger.

Vet ni några såna bloggar? (förutom jenny och gretchen, för de har jag redan)

2 kommentarer:

Clara sa...

Jag letar också efter roliga bloggar om musik, film m.m, men det verkar vara rätt svårt att hitta. Så länge kan du kolla in Minnas blogg, hon är rolig på ett vardagsaktigt sätt. http://minnert.blogspot.com/

Om man gillar kläder men inte modebloggar är Hel Looks ett alternativ, massa streetbilder på coola finnar.
http://www.hel-looks.com/

Knit-Marie sa...

http://ungfarbror.blogspot.com/
Varför inte pröva Ung Farbror och hans Unga Tant (länk på hans blog).
Garanterat ovanliga och sköna människor!!