12 mars 2008

Duktighetsmästaren

Ehm... nja, jag är inte särskilt duktig som gör listor och går efter dem. Det är snarare så att jag inte överlever utan dem. Jag får i alla fall ingenting gjort.

Nu har jag i alla fall simmat, diskat, tvättat och lagat mat och jag är utmattad! Inte en chans att jag orkar vika tvätt. Det blir imorgon.

Till middag blev det bami goreng och mineralvatten med granatäpplesmak. Nu ska jag kolla på slutet av Top model. Kanske orkar jag med lite rätstickning.

-----------------------

Att göra:

Måndag: Posta Tradera-vinster, ladda kamerabatteri, bädda rent i ny säng och flytta möbler i sovrummet, maila nya Tradera-vinnare, researcha om kaffe, researcha om Paolo Roberto, researcha om säljtexter för böcker, researcha om italiensk kaffekultur, köpa lunch, boka tvättid.

Tisdag: Köpa det där andra jag behövde till Hemlis-paketet, handla, börja skriva på outline för kaffeuppgiften, boka tågbiljetter.

Onsdag: Packa badkläder, simma, diska, tvätta, laga mat.

Torsdag: Skriva klart kaffeuppgift och publicera, vika tvätt, packa simkläder, kolla vilka Tradera-vinnare som betalat och packa deras grejer.

Fredag: Simma, mysa hemma (kanske själv om mannen måste plusjobba).

Lördag: Dammsuga, torka golv, damma, städa badrummet och köket, sätta var sak på sin plats, se F1-kval, handla, läsa igenom nästa veckas skoluppgift, sticka.

Söndag: Mysa och vila hela dagen, äta god middag, gå på husvisning, se F1-loppet, läsa litteratur inför nästa veckas skoluppgift, sticka.

Inga kommentarer: