10 mars 2008

21:23:00 piip

Nu är vi hemkomna, ätna och "vilade". Den nya sängen är underbar men det är plötsligt väldigt trångt i sovrummet. Jag mailade myrorna och frågade om de inte ville komma och hämta lite möbler. Nu tänkte jag se om inte kamerabatteriet är laddat nog för att jag ska kunna föra över lite bilder från helgen. Jag återkommer...

Jaha... bara för att jag fixat bilderna och allt så fungerar inte bildpubliceringsfunktionen på Blogger. Jag får försöka om en stund.

Nehej... det fungerar fortfarande inte och klockan är efter läggdags så bilder får komma imorgon.

------------------------------

Att göra:

Måndag: Posta Tradera-vinster, ladda kamerabatteri, bädda rent i ny säng och flytta möbler i sovrummet, maila nya Tradera-vinnare, researcha om kaffe, researcha om Paolo Roberto, researcha om säljtexter för böcker, researcha om italiensk kaffekultur, köpa lunch, boka tvättid.

Tisdag: Köpa det där andra jag behövde till Hemlis-paketet, handla, packa badkläder, börja skriva på outline för kaffeuppgiften, boka tågbiljetter.

Onsdag: Simma, tvätta.

Torsdag: Skriva klart kaffeuppgift och publicera, packa simkläder.

Fredag: Simma, mysa hemma (kanske själv om mannen måste plusjobba).

Lördag: Dammsuga, torka golv, damma, städa badrummet och köket, sätta var sak på sin plats, se F1-kval, ha pyjamas hela dagen, läsa igenom nästa veckas skoluppgift, sticka.

Söndag: Mysa och vila hela dagen, äta god middag, kanske baka bröd, se F1-loppet, läsa litteratur inför nästa veckas skoluppgift, sticka.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Oj vad trött jag blev. Samvetet gnager och jobbet tär. Jobbet måste jag väl till, men sen blir det mycket stickning och väldigt lite städande. Måste ta igen mig - vi får hit folk i påsk och då ska det vara rent...sort of...