28 februari 2008

Nämen! Lite sticknyheter!

Jorå! Här har man varit ute och införskaffat förutsättningar för nya lärdomar. Jag ska så fort jag får tid (lördag? söndag?) börja sticka på någonting i Superkid Mohair (första gången för mig, tillsammans med pärlor (första gången för mig) med hjälp av en flätsticka (första gången för mig) och stickmarkörer (första gången för mig). Tror ni att jag klarar av så många oskulder på en gång eller tar jag mig vatten över huvudet?

Sa jag förresten att jag ska göra mina egna stickmarkörer? Hur enkla som helst med en ring, en pinne och en pärla. Piece of cake!

2 kommentarer:

miaring sa...

Enligt min erfarenhet, knarr, knarr i gungstolen, borde Superkid Mohair döpas om till Slipperykid Mohair, Det är så mjukt och gosigt att det slinker iväg väldigt lätt på hala små flätstickor. Kul att följa dina projekt!

Knit-Marie sa...

Hihih...miaring har en poäng + att det är en bitch att frogga. Men...klart du fixar't!