28 januari 2008

Stickning, sjukt barn, shopping och infall

Nu har en helg gått igen. Var det inte just fredag? Satt jag inte precis här på den här stolen framför den här skärmen? Ändå känns det som evigheter sedan. Konstigt det är med tidsuppfattning.

Jag har i alla fall haft mysigt med familjen i Munktorp. Lillpojken var sjuk och till följd av det var humöret minst sagt svängande. Glad och sprallig en stunden, grinig och trotsig nästa. Vi parerade de flesta problemen och det var inte för jobbigt ändå. Vi hann med att baka semlor och åka till Busborgen men mysigast av allt var nog att se på Ice Age med liten sjuk raring i knäet.

Jag har hunnit sticka en del också. Jag kunde såklart inte hålla mig utan började sticka på luvtröjan redan på tåget. Jag är inte 100% säker på att det blir bra ännu men jag stickar vidare och känner efter ett tag till. Det verkar i alla fall bli mer av en luvjacka än luvtröja för den blir rejält tjock.

Förutom jackan har jag även nästan stickat klart monkey-sockorna, det är bara lite fästning av trådar kvar och det fixar jag ikväll. Det ser alltså ut som att jag hade klarat i alla fall den här månadens stickning i tid om jag varit med i Sockklubben. Jag har faktiskt bestämt mig för att testa mig själv och skuggsticka sockorna. Hänga med lite sådär utanför klubben men sticka samma. Det blir spännande att se hur det går. Jag har i alla fall beställt mocca-färgat Opal-garn till nästa par som jag tror blir mycket finare än Monkeysarna (som jag inte tycker är så fina egentligen).

Det var stickningen, eller nästan i alla fall, för sent omsider har jag nu ett paket att skicka till mottagaren av mitt mjukdjur i Mjukisbytet. Det ska sättas ihop ikväll och skickas imorgon med goood marginal till den 31 januari (hehehe). Det blir nog jättefint i alla fall, jag hittade några fina saker att skicka med när jag var ute och spatserade på lunchen. Då uträttade jag även ett hemligt ärende och fick ett plötsligt infall och gick in till en frisör och klippte luggen. Den blev som vanligt lite för kort (jag vill ju ha den till ögonbrynen säger jag ju) men det växer till sig på ett par veckor. Jag brukar ha sån här lugg från och till och så har det varit i tio år eller så. Jag tröttnar helt enkelt på den där nedrans gardinluggen som hänger som en sned... eller jag menar snedluggen som hänger som en gardin. Nu vill jag bara snabbspola två veckor...

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Ser att även du har problem med frissor.
Bonusbarnbarnet har vattkoppor (MÅNGA!) och halsfluss samtidigt. Honom är det synd om. Och dottern får sig en riktig omgång av föräldraprövning. Håller tummarna för båda.